باغبان شب قدم به کتابفروشی ها گذاشت

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رمان وحشت باغبان شب نوشته جاناتان اُکسیه به تازگی با ترجمه بیتا ابراهیمی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

باغبان شب قدم به کتابفروشی ها گذاشت

این کتاب که برای نوجوانان نوشته شده، در سال 2015 به عنوان برگزیده انجمن ادبی بین المللی آمریکا و برگزیده انجمن کتابخانه های کانادا معرفی گردید. از این کتاب ترجمه دیگری به قلم آرزو قلی زاده توسط نشر پرتقال هم در بازار نشر عرضه شده است.

داستان باغبان شب از این قرار است که کیپ و مولی، خواهر و برادری ایرلندی هستند که پدر و مادرشان آن ها را رها نموده اند. این دو برای خدمتکاری به قصری قدیمی می روند که بزرگ و مرموز است و رازهای زیادی را در خود جا داده است.

مهم ترین اتفاقی که در قصر مرموز می افتد، رفت و آمد شبانه و پنهانی مردی است که به باغ می رود و از یک درخت مراقبت می نماید؛ درختی که گویی می تواند آدم ها را به آرزوهایشان برساند. اما این درخت در عوض برآورده کردن آرزو، چیزی می خواهد؛ تکه ای از روح فرد آرزونماینده را...

رمان باغبان شب در 56 فصل نوشته شده که در 3 بخش تقسیم شده اند. بخش اول داستان ورود، بخش دوم تعقیب و بخش سوم خروج نام دارد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

دهان دخترک مثل نوک سنجاق جمع شد. جیغ کشید: باشه! می رم سراغ داستان های خودم! لگدی به سطل مولی زد و آب کثیف کف سالن راه افتاد.

پنی صبر کن!

اما دخترک به سرعت رفته بود. مولی سطل را صاف کرد و مشغول خشک کردن زمین شد. از فکر اینکه با این وضع بد از دخترک جدا شود، متنفر بود و به خودش گفت که دختر یک ساعت دیگر برمی شود و بحث شان را فراموش نموده است و آنها می توانند باقی روز را درباره شاهزاده ها و غول ها با هم صحبت نمایند. اما وقتی بیشتر فکر کرد، امید خودش هم بر باد رفت. می دانست که همه داستان های جهان هم این واقعیت را تغییر نمی دهند که پنی در چنین جای وحشتناکی گیر افتاده است. مولی این افکار را از سرش بیرون کرد. به خودش گفت که دختر اوضاعش خوب است. او خانواده خودش را دارد. یک خانه دارد. یک زندگی پر از کتاب داستان و شکلات و جواهر و کیسه های پر از پول دارد.

ساعت ها سپری شدند، اما پنی برای آشتی نیامد. مولی به کارهایش ادامه داد و گاهی اوقات به مخفیگاه های محبوب دخترک نگاهی می انداخت. به آشپزخانه سر زد. به کمد زیر پله ها، زیر تختخواب آلیستر، حتی به طبقه خدمتکاران. اما پنی را پیدا نکرد.

این کتاب با 436 صفحه مصور، شمارگان 500 نسخه و قیمت 46 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 69

به "باغبان شب قدم به کتابفروشی ها گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغبان شب قدم به کتابفروشی ها گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید