با این نقشه لحظه ای از گسترش کروناویروس در سراسر دنیا آگاه شوید

به گزارش پرسینا بلاگ، محققان ایالات متحده نقشه ای بی درنگ از شرایط گسترش ویروس کرونا (Coronavirus) را تهیه کردند که تا کنون صدها نفر را در کشور چین بیمار نموده و تا کنون حداقل 26 نفر فوت کردند.

با این نقشه لحظه ای از گسترش کروناویروس در سراسر دنیا آگاه شوید

ویروس کرونا، جدیدترین ویروس واگیردار در جهان است که این روزها در صدر اخبار جهان قرار گرفته و باعث ایجاد نگرانی های جهانی شده است.

هر لحظه می توانید با مراجعه به این سایت، آخرین اخبار و شرایط بیماران یا مناطق تحت تاثیر را مشاهده کنید. 24 ژانویه تا ساعت 12 ظهر بیش از 881 نفر به این ویروس مبتلا شده و تعداد افراد فوت شده 26 نفر گزارش شده است.

البته، تمام بیماران ویروس کرونا در کشور چین نیستند و از این تعداد 868 نفر چینی و بقیه در کشورهای دیگری مانند تایلند، هنگ کنگ، ژاپن، مسکو، سنگاپور، امریکا و کره جنوبی شناسایی شدند.

سایت نقشه گسترس ویروس کرونا توسط محققان مرکز سیستم های مهندسی و علوم دانشگاه جان هاپکینز طراحی شده است و به عنوان یک منبع آنلاین قابل اعتماد و سریع برای نهادها و سازمان ها است ولی در دسترس مردم عادی نیز قرار گرفته است.

لورن گاردنر، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که راهنمایی تیم توسعه سایت نقشه ویروس کرونا را برعهده داشته است؛ می گوید: ما فکر می کنیم مردم باید درکی از شرایط فعلی داشته باشند و این برایشان حائز اهمیت است.

برای تهیه این نقشه، استاد کاردنر و همکارانش تمام منابع محلی چینی از جمله دوربین های مداربسته، اخبار مردمی و گزارش های رسمی منتشر شده را ویرایش و بازبینی کردند. با ورود گزارش های جدید، این نقشه به طور مرتب به روزرسانی می گردد.

هنوز سازمان بهداشت جهانی اطلاعات زیادی درباره این بیماری جمع آوری و منتشر ننموده است. به همین دلیل، دریافت اطلاعات معتبر و موثق درباره کروناویروس بسیار مشکل است.

شبیه آنفلونزا

بیشترین مرکز شیوع این بیماری در شهری به نام ووهان (Wuhan) با جمعیت 11 میلیون نفر شناسایی شده است. گفته می گردد این ویروس از بازار خوراک دریایی به انسان ها منتقل شده است. کشور چین این شهر را به طور کامل قرنطینه نموده و در حال ساخت بیمارستانی مخصوص معالجه و نگهداری از بیماران کرونا است.

ویروس کرونا که از نظر علمی به نام 2019-nCoV شناخته می گردد؛ از جنس ویروس های واگیردار عفونی دستگاه های گوارشی و تنفسی با منشا حیواناتی نظیر خوک ها، سگ ها، خفاش ها، گربه ها و دیگر طیور است.

افرادی که به کروناویروس مبتلا شده باشند؛ علائم تنگی تنفسی، تندنفسی، گلودرد و آبریزش بینی دارند. به همین دلیل، بسیاری از مردم تصور می نمایند کروناویروس همان سرماخوردگی و ذات الریه است و در ابتدا به او محل نگذاشته و جدی نمی گیرند.

افراد مبتلا به این ویروس، وقتی عطسه و سرفه می نمایند؛ ویروس را به وسیله قطرات آب در هوا پخش نموده و باعث انتقال آن به دیگران می شوند. ویروس می تواند به وسیله بینی، دهان و حتی چشم افراد بیمار به دیگران منتقل گردد.

دولت چین اقدامات بسیار جدی برای جلوگیری از شیوه بیشتر این ویروس تدارک دیده است. سم پاشی گسترده در شهرها، متوقف کردن تمامی پروازها، قطارها، حمل ونقل عمومی و سفرها به شهرهای در معرض خطر یا لغو کردن برنامه ها و مراسمات عمومی از جمله فعالیت های دولت چینی برای مبارزه با ویروس کرونا است.

منبع

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3174

به "با این نقشه لحظه ای از گسترش کروناویروس در سراسر دنیا آگاه شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نقشه لحظه ای از گسترش کروناویروس در سراسر دنیا آگاه شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید