برند شخصی Personal Branding چیست و یک طراح گرافیست چگونه باید آن را برای خود بسازد ؟

به گزارش پرسینا بلاگ، در عصر امروز بسیاری از افراد حرفه ای خلاق در حوزه های مختلف خود را همانند شرکتهای رسانه ای در نظر می گیرند. با آن که ممکن است برند شخصی تا مقدار ای کلیشه به نظر آید اما این از اهمیت یا حقیقت نهفته در پس آن نمی کاهد. قرار گرفتن در موقعیت کنترل یا مشخص رشد حرفه ای و کاری خود به نظر میرسد از جمله اهداف و آمال بیشتر انسان هاست. این در حالی است که این موضوع آن طور که تصور می گردد سخت نیست.

برند شخصی Personal Branding چیست و یک طراح گرافیست چگونه باید آن را برای خود بسازد ؟

بیشتر بخوانید : 10 تا از برترین شرکت طراحی لوگو در ایران

برند شخصی یا Personal Branding چیست؟

حتی در صنعت خدمات خلاق، مفهوم واژه برند یا برندسازی ممکن است از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. ساده ترین و رایج ترین مفهوم برند چنین است: برند شما آن چیزی است که مردم از شما در فکر دارند و درباره شما می گویند. برند ارزش هایی است که با شما و کاری که انجام میدهید یا فراهم می آورید ارتباط دارد.

برای ملموس کردن این مفاهیم، به سه واژه ای بیندیشید که هنگام اندیشیدن درباره اپل یا ادوب به فکر می رسند. این سه واژه، احساسی است که شما از برند آنها دارید.

این احساس به واسطه محتوایی که آنها خلق نموده و به شما ارائه داده اند، تقویت شده است. سه واژه ای را که می خواهید مردم به شما و کاری که فراوری می کنید نسبت دهند، معین نمایید. سه واژه ای را که دوست دارید مردم به سبک و وجهه به شما نسبت دهند، معین نمایید.

در نهایت، سه واژه ای را که می خواهید مردم به تجربه کار با شما شما نسبت دهند، معین نمایید.

این واژگان، ارزش های برند شما هستند. این ارزش ها چارچوب داستان شما و برندتان را معین می نماید. زمانی که خود را مطرح و برای خود بازارسازی می کنید، روی این موضوع متمرکز شوید که باید در ارزش های برند خود پابرجا و ثابت قدم باقی بمانید.

بیشتر بخوانید : عظیمترین مسائل طراحان گرافیک با صنعت چاپ که آنها را نابود می نماید!

هزینه ارتباط محتواست

امروزه اگر یک نفر بخواهد با هر صنعت یا هر حرفه ای ارتباط برقرار کند، هزینه ورود به آن محتواست. با فراوری یک محتوا، یک نفر می تواند به وسیله خلق و اثبات ارزش، یک برند شخصی بسازد. این موضوع به ویژه در رابطه با طراحان گرافیک بسیار صادق است چون آنها تجربه انجام این کار را برای مشتریان یا کارمندان دارند.

برای بیشتر افراد، آن چه که آنها را از این امر باز می دارد به مسأله فراوری باز می گردد و نه مهارتها یا منابع برای تحقق ایده های عظیم.

طراحان گرافیک و حرفه ای های خلاق با این محدودیت روبرو نیستند و در نتیجه، موقعیت آنها برای موفقیت در یک اقتصاد محتوا محور منحصر به فرد است. به اسم یک طراح گرافیک شما باید قادر باشید محتوایی فراوری کنید که افراد بتوانند درگیر آن شوند و آن را به اشتراک بگذرانند. اما این محتوا باید ارزش شما را هم به اثبات برساند. در دنیای طراحی، ارزش شما در مهارت ها و دانش تان نهفته است. تا آن جا که امکان دارد، از رسانه های اجتماعی استفاده موثر کنید و ان گالری های آنلاین و حتی ویدئو برای ارتقای و بازاریابی خود و مهارتهایتان بهره برید. شما به این روش از مهارت های خود به گونه ای استفاده می کنید تا به مشتریان در تبلیغ خدمات یا محصولاتشان یاری گردد.

بیشتر بخوانید : برترین دانشگاه های هنر و طراحی در دنیا کدامند؟

گزارشی ارائه دهید که به درد مردم بخورد

ساخت برند شخصی خودتان به شما یاری خواهد نمود تا یک برند متمایز کشف کنید، توسعه دهید و معین سازید، خودتان را متفاوت نشان دهید و هویت بصری و موقعیت برندسازی شخصی خود را خلق کنید. توسعه برند خود به اسم یک طراح گرافیک، گزارشی است که شما می خواهید درباره خود، کاری که فراوری می کنید و چگونگی تحویل آن به مشتریانتان تعریف کنید.

در حقیقیت توسعه برند تنها ایجاد یک حضور در رسانه اجتماعی یا دیگر محافل عمومی نیست بلکه چگونگی استفاده از آنها برای روایت گزارش تان است. روشی که بیشتر طراحان گرافیک تمایل دارند به واسطه آن خودشان را به وسیله رسانه هایی مانند فیسبوک مطرح کنند، ارسال یک یا چندین تصویر متعلق به آخرین پروژه کاری و روایت گزارش یاریی به شما کند.

به جای این کار شما می توانید اسمی را ارسال کنید که یک مشکل را هدف قرار داده است؛ مسئله ای که توانسته اید برای مشتری خود حل و فصل نمایید. برچسب ها یقینا عناصر فوق العاده ای برای تصاویر ارسالی در رسانه های اجتماعی هستند اما نباید بر ایجاد فضا برای خواننده پیشی گیرند.

هم چنین علاوه بر اسم، بهتر است که یک یا دو پاراگراف درباره آخرین پروژه خود، فرایند و نتایجی که به بار آورده اید ارسال نمایید. از قلم نیاندازید که گزارش خود را برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که کوشش می کنید به چه مخاطبانی دست یابید؟ آیا کوشش می کنید تا به دیگر حرفه ای های خلاق دست یابید؟ یا سعی شما بر آن است که به مشتریان بالقوه در یک صنعت خاص دست پیدا کنید؟ هنگامی که پیرامون چگونگی ایجاد بازار برای خود و مطرح کردن خودتان تصمیم گیری می کنید، این موضوع را به اسم یک موضوع مهم به خاطر بسپارید.

هنگام تنظیم یک استراتژی بازاریابی، بسیاری از افراد و حتی شرکت ها اغلب به جای شناسایی و برآورد احتیاجهای مخاطب هدف خود، کاری را انجام میدهند که خودشان دوست دارند. این ملاحظات و استراتژی ها بخشی از تعامل شما در اقتصاد محتوا محور هستند. ما دیگر تنها مصرف کنندگان محصولات فیزیکی نیستیم؛ ما امروز مصرف کنندگان رسانه ایم.

ما رسانه را هم برای تفریح و هم برای آموزش مورد استفاده قرار میدهیم. ما می خواهیم تا از یک تجربه لذت ببریم یا در پی آن هستیم تا چگونگی حل مسائل و ایجاد مهارت های نو را بیاموزیم. با این فکریت، از خود بپرسید: شما الان برای چه کسی کار می کنید؟ مسائل چه کسی را حل و فصل می نمایید؟

پاسخ این پرسش ها چارچوب فضای روایت گزارش و محتوایی که خلق می کنید و به اشتراک می گذارید معین خواهد نمود. به منابعی فکر کنید که می توانید برای یاری به مشتریان احتمالی خود و بهبود تجربه کاری آنها با طراحی نظیر شما را خلق نمایید. هم چنین روش های تفریح برای جلب توجه یک طیف مخاطب وسیع و علاقمند کردن آنها به کارتان را هم مورد توجه قرار دهید. به جای تکیه بر یک محتوای مطلع کننده یا سرگرم کننده، استراتژی بازاریابی ای را تنظیم نمایید که شما را در انجام هر دوی آنها توانمند سازد.

بیشتر بخوانید : برترین طراح کارت ویزیت ایران کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برندسازی شخصی تنها برای طراحان آزاد نیست

بسیاری از طراحان به علت آن که قصد ندارند به صورت آزاد فعالیت کنند، احساس نمی کنند که به ساخت و ایجاد یک برند شخصی احتیاج دارند. آنها از انجام یک کار روزانه و آن چه که این کار به آنها عرضه می دارد لذت می برند. آنها متوجه این موضوع نیستند که با عدم توسعه و توسعه برند خود، شرایط و ثبات خود را در معرض خطر می دهند.

ایجاد برند شخصی خودتان به مثابه اثبات و به اشتراک گذاری ارزشتان و هم چنین ایجاد تقاضا برای یک محصول است: خودتان به در نظر گرفتن خود به اسم یک محصول و افزایش ارزش برند خود، شما اقدامات لازم برای درخواست یک حقوق بالاتر، یافتن چشم اندازهای نو شغلی و قرار گرفتن در رادار مردمی را به انجام می رسانید. اگر شما در این موقعیت قرار نگیرید، چگونه می توانید مورد تقاضا باشید؟ اگر شما گزارش خود را بازگو نکنید، برای پیدا کردن یک کار دیگر تمام وقت به انجام چه کاری احتیاج خواهید داشت؟

بیشتر بخوانید : 12 ابزار ضروری که هر طراح گرافیکی باید بشناسد!

نکاتی برای توسعه برند خود به اسم یک طراح گرافیک

  • یک وبلاگ طراحی خلق کنید؛ وبلاگی که نشان دهنده کار و افکار شما در صنعت باشد .
  • کار و هنر طراحی شخصی خود را در مجلات، وبلاگها و گالری های آنلاین به اشتراک بگذارید.
  • در همایش ها و جلسات گوناگون طراحی گرافیک شرکت نمایید.
  • آثار طراحی خود را در رسانه های اجتماعی گوناگون مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره به نمایش بگذارید و از این رسانه های برای روایت گزارش های خود بهره ببرید.
  • در جشنواره ها و مسابقات طراحی گرافیک با دیگر طراحان به رقابت بپردازید.
  • منابع و فایل هایی آماده نمایید که بتوانند به یک گروه خاص در انجام کارش یاری کنند.

بیشتر بخوانید : 50 شغل پردرآمد و رویایی در منزل در سال 2020

کار کیفی شایسته به اشتراک گذاری است

در کنار همه آن چه که گفته شد، به یاد داشته باشید که یک کار کیفی فراوری نمایید؛ کاری از آن رضایت داشته باشید، به آن افتخار کنید و از به اشتراک گذاری آن با تعداد افراد بیشتر مسرور شوید. زمانی که کیفیت کارتان بالا باشد، کمتر از به اشتراک گذاری آن آزرده خاطر خواهید شد و نهایت استفاده از دیدگاه ها و نقطه نظرات دیگران درباره آن خواهید برد. اگر منتظر بنشینید که کسی شما را کشف کند، ممکن است یک فرصت فوق العاده را از خودتان و دیگران دریغ کنید! کسی که کار شما را کشف نمی نماید، ممکن نیست این فرصت را داشته باشد تا از توانمندیهای شما به اسم یک طراح گرافیک بهره برد. و یک طراح دیگر یا دانشجویی که ممکن است از منبع الهام کار شما بی بهره باشد، این فرصت را برای او فراهم آورد.

تمرکز روی ایده ای که شما در حال خلق آن هستید، به روش هایی دارای ارزش است که ممکن است خودتان کاملا واقف به آنها نباشید. هر کس یک داستان و گزارش خوب دارد، اطمینان حاصل کنید که یکی از برترین های آنها را برای مشتری و مخاطب هدف خود ارائه می دهید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7787

به "برند شخصی Personal Branding چیست و یک طراح گرافیست چگونه باید آن را برای خود بسازد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند شخصی Personal Branding چیست و یک طراح گرافیست چگونه باید آن را برای خود بسازد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید