تجربه کامل دنیای واقعیت مجازی با اسکلت خارجی

به گزارش پرسینا بلاگ، یک شرکت آلمانی پیروز به ساخت یک اسکلت بیرونی مخصوص فناوری واقعیت مجازی(VR) به نام هولوترون(Holotron) شده است که با فراهم آوردن بازخورد کاملی از فضای واقعیت مجازی، تجربه کامل و بی نظیری را از این فضای مجازی موجب می گردد.

تجربه کامل دنیای واقعیت مجازی با اسکلت خارجی

به محض اینکه بینایی و شنوایی ما در معرض فضای واقعیت مجازی قرار می گیرد، مغز ما در واقع فریب می خورد و واقعیت مجازی را می پذیرد. افراد و شرکت های زیادی در کوشش هستند تا این توهم دیداری را به حواس دیگر ما گسترش دهند و به سمت آینده ای با غوطه وری کامل در این فضا حرکت نمایند که تجربه واقعیت مجازی را با درگیر کردن همه حواس پنج گانه ما ممکن می نماید.

اما این کار آسان نیست. همانطور که ما با دنیا واقعی تعامل داریم، دنیا نیز با ما ارتباط برقرار می نماید و برای اینکه واقعاً احساس کنیم در حال زندگی در یک دنیای مجازی هستیم یا برای کنترل دقیق یک جسم مجازی و رباتیک در جای دیگری از کره زمین، دنیای مجازی نیز باید توانایی آن را داشته باشد که بر روی بدن ما نیروی متقابل وارد کند.

به عنوان مثال وقتی در دنیای مجازی به یک دیوار مشت می زنید، دست شما باید در جایی که به دیوار می رسد، متوقف گردد یا وقتی به چیزی فشار وارد می کنید، باید مقاومت آن را احساس کنید. بنابراین باید یک لباس مخصوص واقعیت مجازی ساخته گردد که همه این موارد را کاملاً اندازه گیری کند. اما اعمال نیروی متقابل در زاویای مختلف و در هر قسمت از بدن، یک کابوس سخت افزاری است.

اکنون یک شرکت آلمانی به نام هولوترون(Holotron) در کوشش است تا این تجربه فیزیکی را با ساخت یک اسکلت خارجی به همین نام فراهم کند. دکتر مارسل ریسه می گوید نمونه اولیه عملی این اسکلت خارجی را که اولین سیستم ابداعی برای اعمال نیروی متقابل است، طراحی نموده است.

هولوترون با کمی بلند کردن فرد از روی زمین و معلق کردن وی آغاز می نماید تا سطح مجازی و زاویه حرکت در دنیای مجازی را القا کند. این اسکلت خارجی به افراد این امکان را می دهد که هنگام پریدن یا پرتاب شدن به هوا، طوری احساس نمایند که گویی در دنیای واقعی اتفاق می افتد.

نمونه اولیه این اسکلت خارجی پاهای فرد را دربر می گیرد و دارای چند موتور حرکتی و چندین حسگر است که به گفته دکتر ریسه در لحظه عمل می نماید تا حرکات پای فرد را ردیابی کند و در صورت لزوم، مقاومت و نیروی متقابل اعمال می نماید.

این دستگاه با نیروی یک بیستم گرانش طبیعی زمین تنظیم شده است تا پیاده روی و پرش در محیط واقعیت مجازی را با زحمت کمتری نسبت به زندگی واقعی ممکن کند، در حالی که هنوز به کاربر احساس تعادل می دهد.

در حال حاضر، موتورهای این اسکلت خارجی تنها در محل مفصل ران و زانو وجود دارند، اما در آینده این اسکلت با پنج موتور برای هر پا و موتورهای بیشتری برای بازوها، دست ها و پشت کاربر تکمیل می گردد.

دکتر ریسه امیدوار است که از این نمونه اولیه حجیم به یک نمونه چند محوری و ظریف برسد که موجب کوچک شدن قطعات الکترونیکی پر حجم نمونه اولیه گردد و توانایی چرخش و گردش کاربران در همه جهات در آن وجود داشته باشد.

با نمونه نهایی هولوترون می توان شنا کردن، پرواز و انواع دیگر فعالیت ها را در فضای واقعیت مجازی تجربه کرد. به گفته دکتر ریسه، با ارتقای بعدی هولوترون، بازخورد لمسی با دقت بالا برای تمام اعضای بدن، بازخورد گرمایی، بو و طعم نیز ایجاد خواهد شد.

ریسه این نمونه اولیه را با 67 هزار دلار بودجه ساخته و برنامه نویسی نموده است و تا به امروز چند برنامه کاربردی را برای آن راه اندازی نموده است که یکی به کاربر اجازه می دهد از پله ها بالا برود، یکی برخورد با یک توپ سنگین را شبیه سازی می نماید، یکی به کاربر اجازه می دهد تا روی یک اسکیت بورد در سطوح ناهموار تعادل خود را حفظ کند، یکی کاربر را به دنبال یک سری از سنگ های متحرک قرار می دهد و دیگری وی را بر روی یک سطح کشسان و فنری بالا و پایین می نماید.

در حال حاضر هدست های واقعیت مجازی مانند اوکولوس اثبات می نمایند که چقدر می توان در یک دنیای مجازی تنها با یک هدست کوچک و سبک و به طرز شگفت آوری در دنیای مجازی غوطه ور شد. حال تصور کنید که در 10 یا 20 سال آینده فناوری VR تا کجا پیش خواهد رفت.

اکنون مردم می خواهند بدن خود را بیشتر در این فناوری درگیر نمایند و دستگاه هایی مانند هولوترون این راه را هموار می نمایند.،ایسنا

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6224

به "تجربه کامل دنیای واقعیت مجازی با اسکلت خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه کامل دنیای واقعیت مجازی با اسکلت خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید