تجلیل از راهنمایان گردشگری و پژوهشگران حوزه مرمت در شهر نراق

به گزارش پرسینا بلاگ، در مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، از تعدادی از راهنمایان و فعالان گردشگری و پژوهشگران حوزه مرمت در شهر نراق تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از راهنمایان گردشگری و پژوهشگران حوزه مرمت در شهر نراق

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی این استان در این مراسم گفت:نراق دارای یک پیشینه ارزشمند فرهنگی تاریخی است. به واسطه موهبت الهی در این شهر تاریخی یک اتفاق خوب افتاده که آن وجود شهاب سنگ است و ما می توانیم آن را معرفی و تبدیل به برند جهانی کنیم.

وی افزود: جشنواره جوزقند نراق از رویدادهای مهم این شهر تاریخی است که ما آمادگی داریم در این رویداد فرهنگی مشارکت و همکاری کنیم.

وی در ادامه از معاون و ناظر امور پایگاه های کشور که در این مراسم حضور داشت درخواست تملک یک خانه تاریخی به عنوان پایگاه شهر تاریخی نراق و حمایت مشارکت های مردمی با همکاری فرماندار و سازمان میراث فرهنگی نمود و گفت:تقویت گردشگری تنها چیزی است که می تواند از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری کند.

وی افزود: خواسته ما تقویت پایگاه نراق و بسته تشویقی برای مشارکت مردمی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: نراق پرچم برافراشته دارد و گستردگی فرهنگی نراق از جمعیت 3هزار نفری آن خیلی بزرگ تر است.

در خاتمه مراسم از راهنمایان گردشگری و اساتید و پژوهشگران حوزه مرمت و معماری بافت تاریخی نراق تجلیل شد و به رسم یادبود لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1515

به "تجلیل از راهنمایان گردشگری و پژوهشگران حوزه مرمت در شهر نراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از راهنمایان گردشگری و پژوهشگران حوزه مرمت در شهر نراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید