تحریم مثل کرونا آدم می کشد

به گزارش پرسینا بلاگ، دولت آمریکا نیز در خصوص اثر نداشتن تحریم ها بر تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در ایران و سایر کشورهای تحریم شده ریاکارانه دروغ می گوید. گزارش باشله نشان می دهد سازمان های حقوق بشری نیز تأثیر تحریم ها بر جان عموم شهروندان و کادرهای درمان در ایران را تأیید می کنند.

تحریم مثل کرونا آدم می کشد

به گزارش خبرنگاران، محمد فاضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در یادداشتی تلگرامی نوشت: میشل باشله، پزشک متخصص اطفال، رئیس جمهوری سابق شیلی و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گزارشی به تاریخ 24 مارس 2020 (یک هفته قبل) می نویسد:

حیاتی است که از فروپاشی نظام پزشکی هر کشوری جلوگیری شود ... در این زمان حساس به دلیل سلامت جهانی و برای حمایت از حقوق و جان میلیون ها انسان در کشورها، تحریم های بخشی باید باید لغو یا تعلیق شوند. برای مثال در ایران؛ جایی که اکنون 1800 انسان جان خود را به علت کوید-19 از دست داده اند، گزارش های حقوق بشری دائما بر اثر تحریم ها بر دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی اساسی - از جمله رسپیراتورها و تجهیزات حفاظت از کارکنان درمان تأکید می کنند. بیش از 50 نفر کادر درمان در ایران از زمان آشکار شدن کوید-19 در پنج هفته گذشته جان خود را از دست داده اند.

باشله می گوید: هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی به طرز مؤثری با این اپیدمی مقابله کند. ما به عمل منسجم، همکاری و مراقبت نیاز داریم.

این گفته او یادآور فراخوان آنتونیو گوترش برای عمل هماهنگ، قاطع و سیاست نوآورانه در مواجهه با کوید-19 است. همه دولت ها از جمله آنها که تحریم شده اند - از جمله ایران - باید آشکارا، مستند به مدارک و شفاف اعلام کنند که تحریم ها به ظرفیت حفاظت از جان شهروندان شان آسیب زده و تحریم عین بیوتروریسم است. باید بقیه جهان را در جریان اثرات بسیار منفی تحریم ها بر ظرفیت هر کشور تحریم شده برای مقابله با کرونا و سایر مخاطرات جانی قرار داد.

دولت آمریکا نیز در خصوص اثر نداشتن تحریم ها بر تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در ایران و سایر کشورهای تحریم شده ریاکارانه دروغ می گوید. گزارش باشله نشان می دهد سازمان های حقوق بشری نیز تأثیر تحریم ها بر جان عموم شهروندان و کادرهای درمان در ایران را تأیید می کنند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3937

به "تحریم مثل کرونا آدم می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم مثل کرونا آدم می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید