تحریم پنج شرکت مرتبط با ایران

به گزارش پرسینا بلاگ، وزارت خزانه داری آمریکا چند شرکت را به بهانه حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد.

تحریم پنج شرکت مرتبط با ایران

به گزارش فارس، وزارت خزانه داری آمریکا گفت چهار شرکت مستقر در امارات متحده عربی و چین را به بهانه تسهیل فروش محصولات پتروشیمی شرکت تریلیانس در فهرست تحریم ها قرار داده است.

در بیانیه خزانه داری آمریکا آمده است: این شرکت های مستقر در چین و امارات اقدام به ارائه خدمات کشتی رانی یا انجام مبادلات اقتصادی از طرف این شرکت کرده و تریلیانس را قادر به ادامه واسطه گری برای صادرات پتروشیمی ایران و انتقال آن کرده اند.

استیون منوشین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: بخش های نفت و پتروشیمی ایران جزو منابع اصلی تأمین اقتصادی برای رژیم ایران هستند. ایران از این منابع برای حمایت از برنامه های مخرب داخلی و خارجی خود استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا گفت همزمان با تحریم های وزارت خزانه داری علیه 4 شرکت مستقر در امارات و چین، یک شرکت مستقر در ویتنام را به دلیل نقش آفرینی در انتقال محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این در شهریورماه هم اعلام کرده بود 3 فرد و 11 شرکت دیگر را به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس و تسهیل مبادلات مربوط به محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرده بود.

این نهاد آمریکایی 13 شهریور در بیانیه ای اعلام کرده دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه و وزارت خارجه آمریکا 11 شرکت و 3 فرد را به دلیل حمایت از شرکت پتروشیمی تریلیانس که ژانویه 2020 در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته تحت تحریم قرار داده است.

در این بیانیه آمده بود: فروش محصولات پتروشیمی جزو منابع درآمدی کلیدی رژیم ایران است و به این رژیم برای کسب منابع اقتصادی جهت حمایت بی ثبات کننده از رژیم های فاسد و گروه های تروریستی در سراسر خاورمیانه و اخیراً ونزوئلا کمک می کند.

تحریم ها علیه ایران

دولت آمریکا برای پیشبرد جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران از سال ها قبل تحریم هایی را به بهانه های مختلف علیه تهران وضع کرده است. واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشور های ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می کند.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به عنوان یکی از نهاد های وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشور های مخالف با سیاست های کلان واشنگتن به شمار می رود.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی مأموریت ادعایی خود را اجرای راهبرد های دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین اقتصادی تروریسم در سطح داخلی و بین المللی، تدوین و اجرای راهبرد های ملی در خصوص مبارزه با شبکه های پولشویی و تأمین اقتصادی تروریسم اعلام می کند.

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: 1-دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفاک) 2- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل 3- دستیار وزیر در امور تأمین اقتصادی تروریسم و 4- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم اقتصادی.

اتاق ساکت جنگ اقتصادی

یکی از مهم ترین اهداف و محور های فعالیت دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام اقتصادی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشور های ناهمسو با این کشور تشکیل می دهند.

سی ان ان در گزارشی در سال 2010 دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی را اتاق جنگ ساکت علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: آن ها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند. سی ان ان نوشته فعالیت های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می شوند، اما اثرگذار هستند.

افزایش بودجه جنگ اقتصادی با ایران

پیش از این بررسی های خبرنگار خبرگزاری فارس از سند پیشنهادی ترامپ برای بودجه سال اقتصادی 2019 آشکار کرده بود که او خواستار افزایش 36 میلیون دلاری بودجه دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری شده و گفته این منابع اقتصادی برای منزوی سازی کره شاقتصادی و افزایش فشار تحریم ها علیه ایران هزینه خواهند شد.

در این سند، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد اختصاص 159 میلیون دلار بودجه به این دفتر را داده و گفته که این رقم معادل 36 میلیون دلار افزایش نسبت به بودجه اقتصادی سال 2017 خواهد بود.

در بخشی از آن سند، درباره دلیل این افزایش بودجه توضیح داده شده است: این منابع اضافی برای منزوی کردن اقتصادی کره شاقتصادی، تکمیل مرکز مبارزه با تأمین اقتصادی تروریسم در عربستان سعودی، افزایش فشار تحریم ها علیه ایران با تدابیر مختلف از جمله اجرای قانون کاتسا تخصیص داده خواهند شد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6167

به "تحریم پنج شرکت مرتبط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم پنج شرکت مرتبط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید