تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد

به گزارش پرسینا بلاگ، علیرغم تشدید بحران کمبود تراشه در دنیا که باعث مشکلاتی در زمینه فراوری انواع خودرو شده، تسلا کماکان توانسته فروش خود را افزایش دهد.

تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از انگجت، تسلا در سه ماهه سوم سال 2021 توانسته بیش از 241300 خودرو به فروش برساند. این تعداد 102 هزار دستگاه بیشتر از تعداد خودروهای فروخته شده تسلا در مدت مشابه سال قبل است.

در مقام مقایسه جنرال موتورز در سه ماهه سوم سال 2021 پیروز به فروش 446997 دستگاه خودرو شد. اما اندازه فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 33 درصد کاهش یافت.

تسلا قبل از جدی شدن بحران کمبود تراشه در دنیا برنامه ریزی هایی برای مقابله با این چالش و هم تامین نیازهای خود از منابع مختلف به عمل آورد و در نتیجه توانست نیازهای خود را به موقع رفع کند.

استقبال از خودروی مدل وای تسلا در اروپا و چین هم از جمله دیگر عوامل شرایط مناسب تسلا در سه ماهه سوم سال 2021 بوده است. البته این شرکت با تحقیقات هیئت ملی ایمنی حمل و نقل امریکا هم دست و پنجه نرم می نماید و چندی قبل به دلیل مسائل فنی مجبور به صدور فراخوان بازگشت و آنالیز نزدیک به 300 هزار خودرو در چین شد. علاوه بر این عرضه بعضی خودروهای این شرکت مانند رودستر، سایبرتراک و غیره با تاخیرهای قابل توجه روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7834

به "تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید