تسیپراس از برگزاری همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی خبر داد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در گفتگویی از برگزاری همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی در صورت شکست مذاکرات با اتحادیه اروپا و به دست نیامدن نتیجه قابل قبول خبرداد.

تسیپراس از برگزاری همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در گفتگو با تلویزیون یونان درباره روند مذاکرات بین آتن و وام دهندگان بین المللی ابراز خوش بینی کرده و گفت: با وجود همه سختی ها این احتمال بالا است که ما از مذاکرات به عنوان برنده خارج شویم. ما نباید وحشت زده باشیم. کسی که بترسد بازی را می بازد.

نخست وزیر یونان تاکید کرد که انتظار دستیابی به یک توافق تا نهم ماه می را دارد. موضوع تداوم کمک های مالی به یونان به ارزش 7.2 میلیارد یورو موضوع این مذاکرات است. آتن به این پول برای پرداخت بدهی ها و حقوق بازنشستگان و دستمزدها نیاز دارد.

در دوازدهم ماه می یونان باید 700 میلیون یورو به صندوق بین المللی پول بابت بدهی هایش پرداخت کند. یک روز قبل از این تاریخ گروه یورو می خواهد در این باره تصمیم گیری کند که آیا کمک های مالی متوقف شده به یونان را دوباره از سر گیرد. وام دهندگان بین المللی خواهان یک بسته اصلاحی جامع برای یونان هستند که هر چه سریع تر اجرایی شود.

تسیپراس برگزاری انتخابات مجدد در صورت شکست مذاکرات را قاطعانه رد کرده اما در عین حال از احتمال برگزاری همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی خبر داده و گفت: اگر هیچ توافق قابل قبولی شکل نگیرد ملت در این باره تصمیم خواهند گرفت.

وی در گفتگوی خود با تلویزیون یونان درباره این مسئله و شایعاتی مبنی بر اینکه وی اعتمادش از وزیردارایی اش سلب شده است گفت: واروفاکیس یک شخص مهم برای دولت و کشوراست.

نخست وزیر یونان در بخش دیگری از این گفتگو به مناسبات خود با آلمان پرداخته و از مناسبات خوب خود با صدر اعظم آلمان خبر داده و در عین حال نظر منفی که درباره سیاست های مرکل داشت را تغییر نداد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مرکل می خواهد همتایش با وی صادق بوده و هیچ دروغی نگوید و من دروغ نمی گویم.

تسیپراس همچنین با لحن طعنه آمیزی گفت: صدر اعظم آلمان می خواهد راه حلی پیدا کند ، اما وی در وضعیت ناتوانی گرفتار شده است که شکست سیاست های ریاضتی اش برای وی به همراه آورده است.

نخست وزیر یونان همچنین از تداوم مذاکرات با مسکو برای مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز جریان ترکیه خبرداد. مسکو می خواهد با این خط لوله انتقال گاز در سال 2019 گاز روسیه را به اروپا منتقل کند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1703

به "تسیپراس از برگزاری همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسیپراس از برگزاری همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید