کوشش انگلیس و آمریکا برای تنش آفرینی در مرز روسیه و اوکراین

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه در پیامی توییتری و در راستای مقابله با روسیه، کوشش کرد تا از بهانه بعضی تنش های لفظی میان مسکو و کی یف استفاده نموده و به جانبداری از اوکراین بپردازد.

کوشش انگلیس و آمریکا برای تنش آفرینی در مرز روسیه و اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در پیغام توییتری وزیر خارجه انگلیس در این خصوص آمده است: انگلیس و آمریکا قاطعانه مخالف روسیه در بی ثباتی اوکراین هستند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و من هم عقیده ایم که روسیه باید بلافاصله تنش ها را کاهش داده و به تعهدات بین المللی خود که درپیمان مینسک امضاء نموده است، عمل کند.

دومینیک راب در ادامه اضافه نمود: حمایت ما از استقلال اوکراین حتمی است.

لازم به ذکر است که مقامات کی یف نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می نماید، ابراز نگرانی نموده اند؛ اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می نماید و در عین حال می گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می مانند.

دمیتری کوزاک یکی از مقامات بلندپایه کاخ کرملین نیز هفته گذشته گفت که بسته به سطح مناقشه نظامی در شرق اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد که از شهروندانش در این منطقه محافظت کند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز آدینه به همراه همتایان فرانسوی و آلمانی خود ضمن اعلام حمایت از کی یف در مواجهه با اقدام ها و سیاستهای مسکو، از مقامات روسیه خواست تا هرگونه آرایش نظامی در این منطقه را متوقف نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6969

به "کوشش انگلیس و آمریکا برای تنش آفرینی در مرز روسیه و اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش انگلیس و آمریکا برای تنش آفرینی در مرز روسیه و اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید