خبرنگاران بازگشایی مدارس فرانسه؛ پروتکل های بهداشتی سپر محافظ دانش آموزان

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - 12 میلیون و 400 هزار دانش آموز فرانسوی امروز - سه شنبه - 6 ماه پس از تعطیلی به دلیل شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی به کلاس های درس می فرایند اگرچه در هفته های اخیر، آمار مبتلایان در این کشور به طرز نگران کننده ای افزایش یافته و اعمال مجدد قرنطینه عمومی در آن احتمال دارد.

خبرنگاران بازگشایی مدارس فرانسه؛ پروتکل های بهداشتی سپر محافظ دانش آموزان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه آدینه نسبت به اعمال مجدد قرنطینه در این کشور در صورت ادامه شرایط فعلی و نگرانی های موجود از بابت آمارهای منتشر شده از سوی بیمارستان ها هشدار داد و گفت: در صورتی که شرایط فعلی تداوم داشته باشد، تمامی گزینه ها، از جمله از سرگیری قرنطینه عمومی روی میز است.

روزنامه لو پاریزین فرانسه روز سه شنبه نوشت: ژان میشل بلانکه وزیر آموزش ملی فرانسه می گوید: امروز هیچ کلاس درسی بسته نیست. من به والدین گفتم که از فرستادن فرزندان خود به مدرسه ترسی نداشته باشند. 6 ماه از آخرین باری که دوستانمان را ندیدیم می گذرد.

تمام دانش آموزان و معلمان مقاطع کولژ (هدایت) و دبیرستان در فرانسه ملزم به ماسک زدن خواهند بود. این مقررات شامل تمام زمان های حضور در فضای آموزشی اعم از زمان کلاس و زنگ تفریح است.

ژان کَستکس نخست وزیر فرانسه توصیه نموده است که تا حد امکان پدرعظیم ها و مادرعظیم ها برای برگرداندن بچه ها از مدرسه مراجعه ننمایند.

به گفته او، 21 شهرستان فرانسه از این پس از حیث آلودگی به ویروس به عنوان منطقه قرمز محسوب می شوند.

همچنین بر اساس تصمیم دولت فرانسه، ماسک زدن برای مربیان و کارکنان مهدهای کودک درون کلاس اجباری نیست، اما پدر و مادرها هنگام ورود به آکادمی باید ماسک بزنند.

با وجود آنکه آمار منتشر شده از سوی بیمارستان ها نشانگر آن است که هنوز فشاری مانند آنچه در ماه های مارس و آوریل بر کادر درمانی وارد شد مشاهده نمی گردد، اما بسیاری هشدار می دهند که با شتاب چرخه انتقال ویروس کرونا، احتمال ابتلای سالمندان به بیماری و افزایش انفجارگونه مراجعه به بیمارستان ها در هفته های آینده بسیار احتمال دارد.

لو پاریزین می نویسد: در حالی که همه گیری کرونا بیش از 25 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده، بچه ها در فرانسه، بلژیک، روسیه و اوکراین امروز در شرایطی نامشخص به مدارس بازمی گردند.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که سازمان دنیای بهداشت با توجه به فرایند همچنان صعودی آمار ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا در دوران پساقرنطینه، به کشورهای کانون کرونا توصیه نموده مدارس را در تاریخ معمول هر سال بازگشایی ننمایند.

با جود این توصیه، بیشتر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی همه گیری کووید-19 را نادیده گرفته و با وجود شرایط نگران نماینده شیوع این بیماری، تصمیم به بازگشایی مدارس در تاریخ معمول هر سال گرفته اند. تاریخ شروع سال تحصیلی جدید در بسیاری از کشورهای اروپایی یکم سپتامبر (11 شهریور) و در بعضی دیگر از آنها مانند آلمان، یک ماه زودتر است.

شبکه ان .بی .سی هم به نقل از رسانه های آلمان می نویسد: بسیاری از معلمان مقاطع مختلف و مدیران مدارس به تصمیم مقامات این کشور برای بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی جدید انتقاد دارند. در برلین، پایتخت آلمان از شروع سال تحصیلی جدید تا کنون مسوولان 41 مدرسه وجود مواردی از ابتلا به کرونا در میان کارکنان و دانش آموزان را گزارش نموده اند.

آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در آلمان نسبت به بعضی دیگر از همسایگانش به طور کلی بسیار کمتر است، اما همین آمار نسبت به ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. هم اکنون آمار روزانه ابتلا به کرونا در آلمان به حدود هزار و 500 مورد رسیده که از ماه آوریل تا کنون یک رکورد به حساب می آید.

دولت فدرال آلمان تصمیم به بازگشایی تمامی مدارس گرفته، اما برگزاری رویدادهای ورزشی و کنسرت موسیقی در آکادمی ها را ممنوع اعلام نموده است.

انجمن معلمان آلمان از دولت خواسته است که کلاس های دانش آموزان 10 ساله به بالا به صورت آنلاین برگزار گردد زیرا از سویی احتمال انتقال ویروس از بچه ها خردسال بسیار کمتر است و از سوی دیگر امکان برگزاری کلاس آنلاین برای آنها تقریبا وجود ندارد.

در آلمان، نظام تصمیم گیری برای مقررات در مدارس به شیوه فدرال است و بنابراین قواعد ماسک زدن دانش آموزان و معلمان در مدارس در هر ایالت با ایالت دیگر تفاوت دارد.

دولت بریتانیا هم تصمیم گرفته است در مناطقی که آمار کرونا در آنها بالاست، مقررات بهداشتی سختگیرانه تری را به اجرا در آورد.

از همین رو، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور خاطرنشان کرد که دانش آموزان این مناطق باید کلاه بر سر بگذارند. به گفته او، مدیران مدارس در مناطقی که کرونا کمتر شیوع دارد در این مورد مختارند که پوشیدن کلاه را آزاد یا اجباری نمایند.

عظیم ترین اتحادیه معلمان بریتانیا از بازگشایی مدارس استقبال نموده است؛ جری گلیزیر رئیس این اتحادیه می گوید که معلمان نگران تاثیرات روانی منفی ناشی از تعطیلی طولانی مدت مدارس بر دانش آموزان هستند. او همچنین با اشاره به تاخیر دولت بریتانیا در عمل به وعده اش مبنی بر تامین رایانه برای دانش آموزان گفته است که اگر دوباره دولت مجبور به بستن مدارس گردد، حدود 700 هزار دانش آموز قادر به ادامه تحصیل نخواهند بود چون آنها در خانه هاشان امکانات کافی برای آموزش از راه دور مانند رایانه و دسترسی به اینترنت ندارند.

اما در اسکاتلند، مجلس این کشور برای بازگشایی مدارس و مقررات مربوط به کرونا در آکادمی ها مستقلا تصمیم می گیرد؛ در این کشور ماسک زدن برای تمام دانش آموزان بالای 12 سال در هنگام جابجایی در مدرسه اجباری است.

بریتانیا یکی از عظیم ترین کانون های شیوع کووید -19 در دنیا بوده، به طوری که مجموع آمار جان باختگان در این کشور تا به امروز به بیش از 40 هزار نفر رسیده است.

در بحبوحه شیوع کرونا و نقدها اتحادیه های معلمان، مقامات اسپانیا نیز تدابیر تازه ای را پیش از بازگشایی مدارس پیش بینی نموده اند. مهم ترین تصمیم مقام های دولتی در این زمینه استخدام 11 هزار معلم جدید برای مدارس است. در حیاط مدارس نیز فضاهایی موسوم به حباب برای کلاس درس ساخته شده تا دانش آموزان هر کلاس با افراد دیگر در تماس مستقیم نباشند.

در شرایطی که شمار مبتلایان دنیای به کرونا از مرز 25 میلیون نفر نیز فراتر رفته و در راستای پیشگیری از شیوع گسترده آن تدابیر بهداشتی سختگیرانه ای در کشورهای دنیا از سوی دولت ها اتخاذ شده است، اما طولانی شدن دوره محدودیت و سخت گیری ها در سایه تبعات بسیار جدی ناشی از آن، باعث نارضایتی مردم شده به حدی که در بعضی از کشورهای دنیا ازجمله آلمان، انگلیس و فرانسه منجر به اعتراض های گسترده مردم علیه این محدودیت ها شده است.

طبق آمار ورلد میتر، تا این لحظه افزون بر 25 میلیون و 644 هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند و 854 هزار و 860 نفر هم بر اثر بیماری جان خود را از دست داده اند. در میان کشورها، آمریکا همچنان با 6 میلیون و 211 هزار و 796 نفر بیشترین میزان ابتلا را داشته و 187 هزار و 736 نفر در این کشور تا به امروز جان خود را بر اثر کووید - 19 از دست داده اند.

برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، کلمبیا، مکزیک، اسپانیا و آرژانتین به ترتیب بیشترین میزان مبتلایان به کووید - 19 را دارا هستند.

پس از اسپانیا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در صدر کشورهای اروپایی از نظر میزان مبتلایان قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5007

به "خبرنگاران بازگشایی مدارس فرانسه؛ پروتکل های بهداشتی سپر محافظ دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشایی مدارس فرانسه؛ پروتکل های بهداشتی سپر محافظ دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید