خبرنگاران ثبت نام افراد توانمند برای شوراهای روستاهای سمنان توسعه آفرین می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، سمنان-خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ثبت نام افراد توانمند می تواند به تشکیل شوراهای اسلامی موثر در روستاها و توسعه منجر گردد.

خبرنگاران ثبت نام افراد توانمند برای شوراهای روستاهای سمنان توسعه آفرین می گردد

به گزارش خبرنگاران، حبیب الله خجسته پور عصر یکشنبه در دومین نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری گفت: وجود شوراهای اسلامی توانمند و کارآمد رافع بسیاری از چالش ها و معضلات روستاها و تسهیل نماینده جهت پیشرفت و توسعه این مناطق است.

وی تاکید نمود: به همین منظور از تمامی افرادی که صلاحیت و توانمندی حضور در شوراهای اسلامی روستاها را در خود می بینند دعوت می کنیم از روز 16 فروردین 1400، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی اعلام کرد: روستاییان استان سمنان توجه داشته باشند مشارکت نکردن در ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستاها و تشکیل نشدن شورای اسلامی در روستاها، در آینده روستاها را با مسائل اداری روبرو خواهد نمود و احتیاج است افراد دارای صلاحیت از مهلت هفت روزه ثبت نام از تاریخ 16 تا 22 فروردین 1400 به منظور ثبت نام در فرایند انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان استفاده نمایند.

خجسته پور اضافه نمود: برگزاری دو انتخابات همزمان در 28 خرداد 1400، مهم ترین رویداد در سطح ملی در امسال است که تا به امروز فرآیندهای انتخابات در استان مطابق با قانون به پیش رفته و از فردا نیز ثبت نام داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان شروع خواهد شد.

وی گفت: امید است شاهد حضور و مشارکت مطلوب روستاییان در بحث ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان سمنان باشیم و در این جهت اطلاع رسانی مطلوب درخصوص موارد و مباحث مرتبط با این مهم توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات و همچنین دعوت میدانی فرمانداران و بخشداران از کسانی که می توانند در روستاها در این زمینه ایفای نقش مطلوب داشته باشند باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تاکید نمود: داوطلبان می توانند به 4 روش در انتخابات شورای اسلامی روستاها ثبت نام نمایند که علاوه بر روش حضوری، سه روش غیرحضوری به وسیله دفاتر پیشخوان دولت، رایانه و کامپیوتر های شخصی و همچنین بستر برنامه تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: داوطلبان ثبت نام در بحث انتخابات شورای اسلامی روستاها، ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

خجسته پور اعلام کرد: تمامی مراحل فرآیند انتخابات و ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان بر اساس قانون انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: شرایط مطلوب این است تا بتوان انتخابات را در تعداد شهرهای بیشتری در استان به صورت الکترونیکی برگزار کرد که به همین منظور مکاتبه ای با وزارت کشور انجام خواهد شد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد 1400 همگام با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6938

به "خبرنگاران ثبت نام افراد توانمند برای شوراهای روستاهای سمنان توسعه آفرین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام افراد توانمند برای شوراهای روستاهای سمنان توسعه آفرین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید