خبرنگاران درمان بیماران غیر کرونایی در خراسان رضوی فراموش نشده است

به گزارش پرسینا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی بیمارستان های این دانشگاه طی 2 ماه اخیر در خدمت بیماران کرونایی بودند که این به معنای فراموشی سایر بیماران غیر کرونایی در استان خراسان رضوی نیست.

خبرنگاران درمان بیماران غیر کرونایی در خراسان رضوی فراموش نشده است

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی اضافه کرد: از هنگام شیوع کرونا تا به امروز هیچ بیمار غیرکرونایی معطل خدمات درمانی نمانده و جامعه پزشکی با وجود تمرکز ویژه بر امر درمان بیماران کرونایی، موظف به پاسخگویی در تمامی حوزه های اورژانسی و نیمه اورژانسی و حتی غیر اورژانسی خاص و حیاتی بیماران غیر کرونایی می باشد.

وی ادامه داد: در این دوران فعالیت پزشکان به طور کل ممنوع نبوده است اما سازمان نظام پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولویت هایی را لحاظ کرد تا مطب هایی که بیشتر مورد نیاز مردم است با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود فعالیت داشته باشد.

وی گفت: برخی بیماران خاص مانند سرطانی ها و دیابتی ها نیازمند تغییر دارو و تجویز نسخه جدید هستند که نباید فعالیت درمانی این بیماران تعطیل شود و جان فرد به خطر بیفتد.

بدیعی با بیان اینکه محدودیت های اعمال شده در فعالیت برخی رشته های پزشکی شامل موارد غیر اورژانسی است، اضافه کرد: به طور مثال پزشکان متخصص پوست تا پایان بیماری کرونا اجازه انجام عمل زیبایی ندارند و با متخلفان برخورد قانونی شده است.

وی ادامه داد: البته برخی درمان های غیراورژانسی هم هستند که با تشخیص پزشک انجام می شود که به خاطر عدم ایجاد خطر برای بیمار فاقد منع قانونی است.

وی به فعالیت مطب های دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: برای فردی که از درد دندان رنج می کشد باید تمهیداتی اندیشیده شود، لذا با در اختیار قراردادن وسایل حفاظت ایمنی و فردی دندانپزشکان و حفظ رعایت مسائل بهداشتی در محیط کار، خدمات این نوع بیماران بی وقفه اجرا شده است.

هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4146

به "خبرنگاران درمان بیماران غیر کرونایی در خراسان رضوی فراموش نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درمان بیماران غیر کرونایی در خراسان رضوی فراموش نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید