خبرنگاران دور زدن قانون یا چراغ سبز به کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، بجنورد-خبرنگاران- مامور پلیس راه خراسان شمالی، یکی، یکی راننده ها را سوال و جواب می کند که مبادا یکی از آنان، قانون را دور بزند و حلقه زنجیر کرونا باشد، از طرفی با وجود دستکش دست و ماسک صورت، دل آشوب است که نکند مغلوب این ویروس باشد.

خبرنگاران دور زدن قانون یا چراغ سبز به کرونا

طرح فاصله گذاری اجتماعی امروز در خراسان شمالی آغاز شد اما در حالی مسوولان تلاش داشتند که با اعمال محدودیت ها، زنجیر بر پای کرونا ببندند، گویا عده ای خیال داشتند با دور زدن قانون، حلقه ای از زنجیر ویروس باشند.

تعدادی نهال میوه از شیشه خودرو بیرون زده است، یک زن و 2 بچه داخل ماشین نشسته اند، مامور پلیس نزدیک می شود و می پرسد چرا از خانه بیرون زده ای؟ راننده می گوید برای کاشتن نهال ها به باغ می روم.

مامور می گوید مگر باغت کجاست، پلاک خودرویت که متعلق به بجنورد است؟

می گوید ساکن روستای محمد آباد شهرستان جاجرم هستم، پلاکم مال بجنورد است اما ساکن شهرستان جاجرم هستم.

مامور شناسنامه و کارت ملی را بررسی می کند، راننده تلاش دارد متقاعد کند که اهل بجنورد نیست اما مدارکش این را نمی گوید.

راننده خودروی دیگر هم می گوید که می خواهد به زادگاهش در شوقان برود، می گوید برای فرار از کرونا، کجا بهتر از روستا، باغ و طبیعت؟ می رویم چند روزی در روستا ساکن شویم.

قسم می خورد که ساکن یکی از روستاهای شوقان است اما پلاک خورویش متعلق به بجنورد است.

امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی آغاز شد تا کرونا از مردم دور شود اما دور دور کردن برخی ها، چرغ سبزی برای این ویروس شده بود. دور دور کردن هایی که فاصله ها را به کرونا کوتاه تر می سازد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی آغاز شد تا کرونا از مردم دور شود اما دور دور کردن برخی ها، چرغ سبزی برای این ویروس شده بود. دور دور کردن هایی که فاصله ها را به کرونا کوتاه تر می سازد

یکی از ماموران پلیس، از بهانه های مردم دلگیر است. می گوید از جانمان که سیر نشده ایم، ما هم برای سلامتی مردم در جاده هستیم، در نوک پیکان مبارزه با کرونا هستیم تا سلامتی مردم تهدید نشود.

می گوید، ما هستیم تا زنجیره کرونا قطع شود اما این سفرها، شیوع را بیشتر می کند.

می گوید، مردم گویا نمی بینند که کرونا چقدر جان گرفته است، انتظار ما از مردم این است شرایط را بیشتر درک کنند، بیشتر در کنار ما باشند.

برخی بحران کرونا را درک نکرده اند

سرپرت معاونت درمان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم با گلایه از اینکه امروز مردم به خوبی با طرح همراهی نکردند، علت آن را درک نکردن بحران و خطرناک بودن سفرها عنوان می کند.

محمد رحمتی اظهار می دارد: متاسفانه هنوز هم برخی مردم خطرناک بودن بیماری کرونا و بالا بودن سرعت انتشار و شیوع آن را درک نکرده اند.

متاسفانه هنوز هم برخی مردم خطرناک بودن بیماری کرونا و بالا بودن سرعت انتشار و شیوع آن را درک نکرده اند

وی می افزاید: امروز، البته روز نخست طرح بود و امید می رود در روزهای آینده، مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

سرپرت معاونت درمان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی می گوید: تا زمانی که مردم همراهی نکنند و تردد و رفت و آمدها باشد زنجیره قطع نمی شود.

رحمتی با تاکید بر بالا بودن سرعت انتشار کرونا اظهار می دارد، یک نفر مبتلا به این بیماری، به سرعت، چندین نفر را مبتلا می کند، بنابر این تنها راه قطع زنجیره، در خانه ماندن، خودداری از سفر و تردد است.

سرپرت معاونت درمان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی می افزاید، ترددها باید صفر برسد، اما مردم اهمیت لزوم آن را درک نکرده اند، امید می رود با تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی، ترددها کاهش یابد.

بومی ها، بیشترین متقاضی تردد

کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی هم می گوید، امروز و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تردد در جاده ها کاهش یافت اما همچنان شاهد تقاضای تردد بومیان برای ترافیک بین شهری بودیم.

سرگرد محمد عمارلو اظهار می دارد: انتظار پلیس از مردم این است که همکاری ها بیشتر باشد، اگر پلیس هست و اگر محدودیتی اعمال می شود، برای حفظ سلامتی مردم است.

وی می افزاید: امروز شاهد تقاضا برای تردد بین شهری افرادی بودیم که همه خود را بومی شهر مقصد عنوان می کردند، راننده ای که پلاکش برای بجنورد بود، خود را ساکن شیروان معرفی می کند، یا پلاک دیگری که مربوط به شیروان است، خود را ساکن بجنورد معرفی می کند، دیگری هم که پلاکش مربوط به بجنورد است، عنوان کرده است که ساکن فلان روستا در مانه سملقان است.

امروز شاهد تقاضا برای تردد بین شهری افرادی بودیم که همه خود را بومی شهر مقصد عنوان می کردند

سرگرد عمارلو، می افزاید: امروز، تقاضا برای ترددهای درون استان زیاد بود.

وی خاطرنشان می کند: ترددها در راستا بجنورد به آشخانه و نیز بجنورد به شیروان بیش از از سایر محورها بود.

کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی می گوید: این در حالی است که در رسانه ها اعلام شده است و محدودیت ها اطلاع رسانی شده است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح کشور، مصوب ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه اجرا می شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا ظهر جمعه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به 280 نفر و جانباختگان آن به 27 نفر رسیده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3850

به "خبرنگاران دور زدن قانون یا چراغ سبز به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دور زدن قانون یا چراغ سبز به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید