خبرنگاران رویکرد آموزش وپرورش در استفاده از سرویس های تلفنی برای دانش آموزان

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، از برنامه این وزارتخانه برای استفاده از تاکسی های اینترنتی یا تلفنی به عنوان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی آینده اطلاع داد.

خبرنگاران رویکرد آموزش وپرورش در استفاده از سرویس های تلفنی برای دانش آموزان

مدارس و مراکز آموزشی از اول اسفند ماه سال 98 تا 27 اردیبهشت ماه سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند اما با شروع سال تحصیلی جدید به دلیل تعطیلی مدارس، باز هم آموزش دانش آموزان به صورت مجازی تداوم یافت.

با توجه به اینکه آموزش مجازی برای اولین بار در کشور تجربه می شد، این موضوع خانواده ها و مدارس را با چالش هایی مانند مسائل فنی برای برقراری ارتباط در فضای مجازی، نداشتن تعامل دوسویه میان معلم و دانش آموز، عدم هماهنگی در ساعات آموزش و پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روبرو کرد.

معمولا مدارس و مراکز آموزشی کشور در بسیاری از مواقع از جمله افزایش آلودگی هوا، بارش شدید برف و لغزندگی جاده ها و حال به دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل می شد. در اینگونه مواقع پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از مسائلی بود که همیشه مورد بحث و طرح انتقاداتی می شد.

بر این اساس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته پس از تعطیلی مدارس از اسفند ماه بیان کرد که مدارس باید باقی مانده هزینه های خدمات ارائه نشده را به خانواده ها بازگردانند؛ چراکه پرداخت هزینه برای روزهای تعطیل که ترددی توسط سرویس های مدارس صورت نمی گیرد، برای خانواده ها موضوعی غیرمنطقی محسوب می گردد.

از این رو مدارس هم اصل دریافت هرگونه هزینه تحصیلی از خانواده ها را مبنی بر ارائه خدمات به دانش آموزان قرار داده اند.

هر چند که سال جاری با توجه به اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس اینگونه مسائل به حداقل رسیده است اما باز هم هزینه های پرداختی برای آموزش حضوری از جمله موضوعات مورد توجه خانواده ها است.

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره هزینه پرداختی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: مدارس در روزهای تعطیل نباید هزینه ای برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از خانواده ها دریافت نمایند.

وی اضافه نمود: سال جاری با توجه به حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس، میزان استفاده از سرویس های ایاب و ذهاب نیز به همان نسبت کاهش یافته است.

عباسپور ادامه داد: تعداد سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری بسیار اندک است و این سرویس ها برای مناطقی که احتیاج به ارائه خدمات داشتند، ساماندهی شده است؛ بنابراین اصل بر این است که هزینه پرداختی برای روزهای تردد دانش آموزان محاسبه گردد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین استفاده دانش آموزان از سرویس ایاب و ذهاب در مناطق روستایی بوده است، گفت: سال جاری 10 درصد از ظرفیت سرویس استفاده شده چراکه حضور دانش آموزان در مدارس نیز 10 تا 18 درصد بوده است.

عباسپور ادامه داد: همچنین قرارداد سال جاری سرویس های مدارس بر اساس مصوبات شوراهای شهرها 20 تا 30 درصد در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است و قرار نیست که خانواده ها در روزهای تعطیلی هزینه ای به این منظور پرداخت نمایند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط سرویس های مدارس در سال تحصیلی آینده گفت: مقدماتی فراهم شده تا در سال تحصیلی آینده در صورت عادی بودن شرایط بازگشایی مدارس مقدماتی فراهم گردد که از سرویس های اینترنتی یا تلفنی برای تردد دانش آموزان استفاده گردد.

وی اضافه نمود: با استفاده از تاکسی های تلفنی و اینترنتی دخالت واسطه از جمله مدیر مدارس و بعضی عوامل در شهرداری ها به حداقل می رسد و همچنین تکلیف دانش آموزان در روزهای تعطیل نیز معین است؛ چراکه در این شرایط دانش آموزان از شب قبل برای روز آینده هماهنگی لازم برای اخذ خدمات را انجام می دهند.

عباسپور اظهار داشت: در این طرح به منظور حفظ امنیت دانش آموزان در یک قرارداد کشوری از رانندگان و خودروهای معین بر اساس استانداردهای وزارت کشور و آموزش و پرورش استفاده می گردد.

تیم های پشتیبان پیگیر مسائل تحصیلی دانش آموزان هستند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره پیگیری انجمن اولیا و مربیان مدارس نسبت به مسائل خانواده ها گفت: تیم های پشتیبان در مدارس شکل گرفته که پیگیر مسائل تحصیلی دانش آموزان هستند و نقش پررنگی هم در این زمینه ایفا می نمایند.

وی اضافه نمود: سال جاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در شبکه شاد و بعضی مدارس با رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار گردید. این انتخابات تا 15 آبان بود و این فرآیند در حال اتمام است، از این رو پرداختن به مسائل تحصیلی خانواده ها در اولویت تیم های پشتیبان قرار می گیرد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5721

به "خبرنگاران رویکرد آموزش وپرورش در استفاده از سرویس های تلفنی برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویکرد آموزش وپرورش در استفاده از سرویس های تلفنی برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید