خبرنگاران ممنوعیت تردد در صربستان

به گزارش پرسینا بلاگ، اروپا|بلگراد-خبرنگاران- رییس جمهور صربستان شامگاه شنبه در یک برنامه ویژه تلویزیونی گفت که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تردد مردم در سراسر کشور از ساعت 17 عصر تا 5 صبح ممنوع می شود.

خبرنگاران ممنوعیت تردد در صربستان

به گزارش خبرنگاران، آلکساندر ووچیچ در این برنامه تلویزیونی افزود : بزودی 15 میلیون ماسک در تمامی داروخانه های کشور توزیع می شود و این تعداد به حدود 50 میلیون افزایش خواهد یافت.

وی از تمامی شهروندان خواست که جز در موارد ضروری از خانه های خود خارج نشوند.

وی همچنین اشاره کرد که در صورت نیاز ممنوعیت تردد مردم در خیابان ها بطور کلی ممنوع خواهد کرد.

وی با اشاره به این که روز شنبه 22 مورد مبتلا دیگر به ویروس کرونا در کشور تاییده شده، تعداد مبتلایان به این ویروس را 171 نفر اعلام کرد.

رییس جمهوری صربستان همچنین افزود که علاوه بر تعداد تخت های موجود در بیمارستان ها برای بیماران مبتلا به رونا گفت که بزودی در اماکن جدید برای مبتلایان به ویروس کرونا حدود 8 هزار تخت در سراسر کشور تامین می شود.

بنا به اظهارات ووچیچ؛ اولین محموله بزرگ از تجهیزات پزشکی حفاظتی و همچنین متخصصان پزشکی شامگاه شنبه (دوم فروردین) به صربستان وارد شد.

حمل و نقل عمومی از فردا (یکشنبه سوم فروردین) در شهر متوقف خواهد شد و تمامی رستوران ها و قهوه خانه ها بسته خواهد شد.

دولت صربستان صبح پنجشنبه 19مارس (29 اسفند ماه) به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد، پایتخت صربستان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

فرودگاه نیکولا تسلا برای تمامی پروازهای بشردوستانه و ترافیک باری باز خواهد ماند و همچنین حریم فضایی صربستان برای عبور تمامی پروازها باز است.

همچنین شامگاه یکشنبه گذشته (25 اسفند) به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور وضع اضطراری اعلام شد.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، تردد افراد سالمند بالاتر از 65 سال در شهرها و افراد بالاتر از 70 سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم خواهد آورد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین آمار گزارش داد که 284 هزار نفر به ویروس کرونا در 160 کشور جهان مبتلا شده اند که 11 هزار 842 نفر جان خود را از دست داده و 93 هزار و 576 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3790

به "خبرنگاران ممنوعیت تردد در صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ممنوعیت تردد در صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید