خروج نیرو های روس از قزاقستان شروع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، مقامات روسیه از خروج نیرو های حافظ صلح این کشور از قزاقستان خبر دادند

خروج نیرو های روس از قزاقستان شروع شد

خبرنگاران - وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) با اعلام خروج نیروهای کشورش از قزاقستان، گفت نیرو های روسی که از تأسیسات کلیدی و ساختمان های دولتی در قزاقستان محافظت می کردند، وظیفه امنیتی خود را مجددا به مجریان قانون محلی قزاقستان منتقل نموده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از دو هزار نیرو که به رهبری روسیه به قزاقستان اعزام شده بودند، عقب نشینی خود را شروع نموده اند.

پس از آنکه اعتراضات مسالمت آمیز قزاقستان در پی افزایش قیمت سوخت به خشونت کشیده شده و جای خود را به غارت اموال عمومی داد، نیرو های تحت رهبری روسیه برای یاری به برقراری نظم وارد قزاقستان شدند.

سازمان پیمان امنیت جمعی، ائتلافی متشکل از کشور های عضو اتحادیه جماهیر شوروی سابق است. اعضای این ائتلاف نظامی در پی درخواست قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقستان وارد این کشور شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش تر ادعا نموده بود که خروج نیرو های روس از قزاقستان سخت خواهد بود. بلینکن در کنفرانس خبری خطاب به خبرنگاران گفت: فکر می کنم یک درس تاریخ اخیر این است که وقتی روس ها در خانه شما هستند، بیرون کردنشان سخت است.

وزارت خارجه روسیه نیز در پاسخ چنین سخنانی را تلاشی گستاخانه خوانده و گفته بود مردمِ نگون بختی مانند بومیان آمریکا، کره ای ها، ویتنامی ها و سوری ها این بد اقبالی را داشتند که با چنین میهمانانِ ناخوانده ای (یعنی آمریکایی ها) روبرو شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8009

به "خروج نیرو های روس از قزاقستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج نیرو های روس از قزاقستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید