خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات نو آزمایشگاهی در دانشگاه بناب

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات نو آزمایشگاهی در این دانشگاه اطلاع داد.

خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات نو آزمایشگاهی در دانشگاه بناب

حبیب اعتمادی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران، در مورد فعالیت ها و اقدامات اجرا شده در آزمایشگاه های دانشگاه گفت: با توجه به اینکه توسعه و پیشرفت آزمایشگاه ها جزو اولویت های اصلی برنامه های سرپرست دانشگاه است، وی از همان ابتدای روز های آغاز به کار برنامه توسعه آزمایشگاه مرکزی در زمینه های: خرید تجهیزات نو و دستگاه های پیشرفته، اخذ پذیرش در شبکه آزمایشگاهی علمی ایران (شاعا) و شبکه راهبردی، آموزش متخصصین و متصدیان و راه اندازی آزمایشگاه های نو تدوین شد، که خوشبختانه توانستیم در تمامی این محور ها به موفقیت هایی برسیم.

اعتمادی اضافه کرد: بر اساس برنامه تدوین شده و با اهتمام و پیگیر های لازم بیش از 3 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی نو خریداری شده است که این امر زمینه قرار گرفتن آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بناب در ردیف آزمایشگاه های برتر کشور را فراهم نمود.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب بیان نمود: برای توسعه آزمایشگاه و تحقق برنامه های تدوین شده، لازم است که متخصصین و متصدیان آزمایشگاه ها آموزش های لازم را در زمینه کار با دستگاه های نو، ایمنی، نگهداری و دیگر امور مربوطه را ببینند و برای همین منظور دوره های آموزشی مختلف برای آنان برگزار خواهد شد.

وی گفت: رویکرد ما در مورد ارائه خدمات آزمایشگاهی، حرکت به سمت آزمایشگاه های تخصصی، مرجع و حرفه ای است و این مسأله به ویژه در رابطه با خرید تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت و گزینش کارشناسان حرفه ای و متخصص برای آزمایشگاه ها مورد توجه واقع شده است.

اعتمادی با اشاره به اینکه خرید تجهیزات نو با اولویت بندی و برآورد احتیاج ها و مطابق با امکانات و برنامه های دانشگاه، خریداری شده است، گفت: در بحث خرید کوشش شد بر اساس یک مطالعه آماری، احتیاج های پژوهشی اولویت دار دانشگاه شناسایی گردد که به عنوان مثال: جهت جذب دانشجوی دکتری محیط زیست برای طرح تعاون با دانشگاه صنعتی سهند، قرارداد ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور خرید شده است.

وی گفت: در کوشش هستیم با در نظر گرفتن برنامه راهبردی دانشگاه، اولویت های پژوهشی و ارائه خدمات آزمایشگاهی، سایر خرید های تجهیزات نو آزمایشگاهی دانشگاه را هم پیگیری کنیم.

شایان ذکر است: خرید دستگاه تست خستگی کشش و فشار محوری (اکسیال) 25 تن، دستگاه میزان گیری زاویه تماس (استاتیک و دینامیک)، دستگاه کشش سطحی و انرژی سطح (تمام اتوماتیک)، دستگاه ذوب مجدد قوس الکتریک تحت خلاء، سانتریفیوژ یونیور دور بالا و دستگاه ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور گازی با هزینه ای به مبلغ حدود 3 میلیارد و86 میلیون تومان انجام گرفته که در مقایسه با سال 99 که کل مبلغ 627 میلیون ریال بود افزایش پنج برابری را داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8038

به "خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات نو آزمایشگاهی در دانشگاه بناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات نو آزمایشگاهی در دانشگاه بناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید