خشکسالی فراوری آبزیان را کاهش داد

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به کاهش فراوری آبزیان، گفت : بحران خشکسالی مانع توسعه شیلات کرمانشاه است.

خشکسالی فراوری آبزیان را کاهش داد

فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در سال های اخیر نسبت به سایر استان ها در کشور از بحران خشکسالی و کمبود بارش ها بیشتر متضرر شده است و این معضل تأثیر مستقیمی بر فراوریات آبزیان و توسعه شیلات دارد.

وی اضافه کرد: هدف فراوری آبزیان در امسال 23 هزار تن بوده که در سال گذشته به علت کمبود های بارندگی به 21 هزار تن رسیده و در نظر داریم با حفظ اندازه فراوری سال گذشته این میزان تا انتها سال افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه توضیح داد: توسعه پروژه های شیلات نیازمند تخصیص منابع آبی است که این مهم با افزایش نزولات جوی و بارش برف در زمستان امسال محقق می گردد و تا به امروز تأمین منابع آبی مزارع و مجتمع های پرورش ماهی به سختی اجرا شده است.

افضلی عنوان نمود: روند کاهش نزولات جوی تهدید جدی برای فراوریات سال آینده است به حدی که اندازه فراوری آبزیان استان در سال آینده با 30 درصد کاهش پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به بحران کم آبی در استان کرمانشاه اظهار داشت: بعضی از سد های غیرشرب در استان که برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده بود و مطالعات بسیاری هم روی آن انجام شد برای تأمین آب شرب استان از حالت غیر شرب به شرب تغییر داده شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از نمونه سد های غیرشرب استان کرمانشاه به سد شرف شاه در سومار اشاره و اعلام کرد: این سد برای کشاورزی در نظر گرفته شده بود، اما به علت کم آبی به شرب تغییر داده شد و اجازه استفاده از آن به سرمایه گذاران داده نمی گردد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8173

به "خشکسالی فراوری آبزیان را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی فراوری آبزیان را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید