خطرناک ترین مکان های توریستی در جهان

به گزارش پرسینا بلاگ، جهان پر از مکان های زیبا و شگفت انگیز است. بعضی از این مکان ها با وجود زیبایی بسیار خطرناک هستند و هرگز برای گردشگران توصیه نمی شوند. با این حال اگر اهل سفر هستید و به هیجان و خطر علاقه دارید، این مکان های توریستی می توانند برای شما جالب باشند. در این مقاله در خبرنگاران لیستی از خطرناک ترین مکان های توریستی جهان را به شما معرفی می کنیم.

خطرناک ترین مکان های توریستی در جهان

دره مرگ، آمریکا

اگر زمین را یک خانه فرض کنیم، مسلما دره مرگ را می توانیم به اسم یک اجاق گاز داغ در نظر بگیریم. این بیابان بالاترین دمای ثبت شده در سیاره زمین، یعنی نزدیک به 57 درجه سانتی گراد را داراست. هرچقدر هم که سرسخت باشید، خورشید سوزان و گرمای دره مرگ شما را به سرعت خسته و ناتوان می سازد. بدون آب، تنها می توانید 14 ساعت زنده بمانید.

بیابان دِناکل، اریتره

دمای بالای 50 درجه سانتی گراد، آتشفشان های فعال و آب فشان هایی که گازهای سمی پرتاب می نمایند؛ تصور محیطی خطرناک تر از این صحرا در آفریقا تقریبا غیرممکن است. بعضی مردم این بیابان را جهنم زمین می نامند، اما هنوز ماجراجویان زیادی از سرتاسر دنیا به این منطقه می آیند. سفر به این منطقه به تنهایی و بدون راهنما ممنوع است.

کوه واشنگتن، آمریکا

کوه واشنگتن بالاترین سرعت ثبت شده باد را در سطح زمین داراست. بالاترین سرعت ثبت شده در این مکان به 327 کیلومتر در ساعت می رسد. بادهای شدید تنها خطرات این منطقه نیستند؛ دمای پایین هوا که گاهی تا منفی 40 درجه سانتی گراد می رسد و بارش های سنگین برف، کوه واشنگتن را به یکی از خطرناک ترین منطقه ها دنیا تبدیل نموده است. این کوه دارای یکی از مرگبارترین قله ها هم است. فشاری که بدن انسان در قله کوه واشنگتن تحمل می نماید برابر است با فشاری که در قله اورست به بدن انسان وارد می گردد.

کوه سینابونگ، اندونزی

کوه آتش فشان فعالی به نام سینانبونگ در اندونزی وجود دارد و اغلب فوران می نماید. فوران این آتش فشان باعث بی خانمان شدن افراد زیادی در این منطقه شده است. شهرها و روستاهای نزدیک این منطقه بارها با خاکستر و مواد مذاب پوشیده شده اند. آخرین فوران این آتش فشان در 27 فوریه 2016 رخ داد که باعث تشکیل ابرهایی از گازهای آتش فشانی، پرتاب سنگ و تشکیل خاکسترهایی تا ارتفاع 2500 مترشد. هیچ کس نمی داند فوران بعدی کی خواهد بود. سوغات بالی

پارک ملی مدیدی، بولیوی

در نگاه اول این مکان بسیار آرامش بخش و زیبا به نظر می رسد اما درواقع بسیار خطرناک است. چرا؟ زیرا این مکان محل سکونت خطرناک ترین و وحشی ترین گونه های جانوری و مرگ آورترین گونه های گیاهی است. تماس با هرکدام از این گیاهان در این پارک باعث خارش شدید و سرگیجه می گردد. هر نوع بریدگی و زخم های کوچک هم باعث آلودگی و عفونت با انگل های استوایی می گردد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7770

به "خطرناک ترین مکان های توریستی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین مکان های توریستی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید