خودرو های کمیاب و ناشناخته بازار ایران

به گزارش پرسینا بلاگ، روزنامه هفت صبح: حکایت سربازان مأیوس بازار خودرو، حکایت شکست های تلخ و پیاپی بعضی خودرو ها در دو بازار صفر و کارکرده است. محصولاتی که تقریباً کمتر کسی اسم آن ها را شنیده است. این مدل ها در بازار خودرو فقط نظاره گر موفقیت رقبا هستند و فقط حرص مالکان شان را درمی آورند. با اینکه مشخصات بدی ندارند، ولی اغلب زشت و قدیمی و گرانند که تنها یکی از این موارد برای بدبخت کردن یک برند در بازار خودرو کفایت می نماید.

خودرو های کمیاب و ناشناخته بازار ایران

این بار سراغ خودرو های شکست خورده رفته و گک گونو، ام جی GT، سوبارو لگاسی و ایسوزو دی-مکس دیزلی را که در یک دهه اخیر به بازار ایران پای گذاشته اند، مورد آنالیز قرار داده ایم. نکته جالب درباره نام های این پرونده، بی کفایتی عرضه نماینده آن ها است. این خودرو ها همگی یک واردنماینده یا فراورینماینده ناشی داشته و دارند که نتوانسته بازاریابی مناسبی برای آن ها انجام دهد و در نهایت هم موفقیت اغلب آن ها در بازار های دیگر را به حسرتی بزرگ و عمیق برای خود تبدیل نموده است. با چهار شکست خورده بازار خودرو های کارنموده بیشتر آشنا شوید.

گک گونو GX5 - مدل 1392

  • کارکرد: 7 هزار کیلومتر
  • قیمت: 250 میلیون

متعلق به برند ورشکسته مرتب خودرو است که زمانی پاژن یا لندروور دیفندر بازطراحی شده را در ایران با موفقیت مونتاژ می کرد. خودروی گونو که اولین بار سال 2010 در چین رونمایی و به فاصله اندکی به بازار روانه شد، در رده خودرو های SUV کوچک قرار داشته که با 4.64 متر طول، از عرض و ارتفاعی به میزان 1.81 و 1.8 متر برخوردار است.

اتاق گونو که تقریباً چارگوش است، با داشتن فاصله بین دو محور 2.74 متر شرایط مناسبی برای سرنشینانش به ارمغان می آورد، اما از نکات ضعف گک گونو جی ایکس 5 می توان به قدرت پایین موتور آن با 136 اسب اشاره نمود که در قیاس با ابعاد بزرگ و وزن 1840 کیلویی خودرو واقعاً نازل است. در عین حال مصرف سوخت این خودرو برای این حجم از موتورکاملاً بالاتر از استاندارد های امروزی است. با این پرداخت، واقعاً کیفیت اتاق و کارکرد امکانات چنگی به دل نمی زند.

ام جی GT - مدل 2016

  • کارکرد: 9 هزار کیلومتر
  • قیمت: 275 میلیون

این یکی مثل گونو نیست و واقعاً خودرو خوبی است، ولی گران است، ظاهر بدی دارد و با این سطح از پرداخت، امکانات چندان مناسبی به خریدارانش نمی دهد.

شش ایربگ، کروز کنترل، ESP، دی لایت، جایگاه چرم برقی، سنسور و دوربین عقب، مانیتور هفت اینچی در کنار شیفتر پشت فرمان، موتور 127 اسبی و یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک تنها امکاناتی است که از این سدان چینی - انگلیسی یافت می گردد.

خب طبیعی است وقتی می توان با همین پرداخت نسخه های قدیمی تویوتا کورولا 2011 یا الانترا 2012 را خرید، چرا باید این GT بدترکیب را انتخاب کرد؟

سوبارو لگاسی - مدل 2009

  • کارکرد: 90 هزار کیلومتر
  • قیمت: 340 میلیون

تنها به تعداد 100 دستگاه از این ژاپنی جسور به کشور وارد شده و خب، هم کیفیت خوبی دارد و هم هندلینگ و سواری لگاسی قابل ستایش است. با این حال کسی سوبارو را نمی شناسد و همه تصور می نمایند این خودرو چینی یا کره ای است.

البته ظاهر زشت و از فرم افتاده این سدان کوچک هم موجب شده تا کسی حاضر نگردد لگاسی 2009 را به مدل های 2014 کیاسراتو، هیوندای الانترا و رنو فلوئنس را که در همین محدوده قیمتی قرار دارند ترجیح دهد.

به واقع لگاسی هم زمان از بازاریابی غلط، قیمت بالا و طراحی نه چندان جذابش ضربه خورده وگرنه با توجه به موتور باکسر 150 اسبی، سیستم دو دیفرانسیل، مونتاژ مناسب کابین و ایمنی بالا، این سالن چهار در ژاپنی خیلی هم گزینه بدی به نظر نمی رسد.

ایسوزو دی-مکس دیزلی - مدل 1394

  • کارکرد: 47 هزار کیلومتر
  • قیمت: 400 میلیون

خب واقعاً این یکی هم خودرو بدی نیست. بدبیاری ایسوزو، اما درست مثل سوبارو به دلیل ظاهر زشت و نام ناشناخته ایسوزو است که موجب شد تا این ژاپنی جسور حتی به اندازه وانت های چینی هم فروش نکند. پیشرانه دیزلی دی-مکس با حجم دقیق 2999 سی سی، حداکثر 163 اسب بخار قدرت و نیز گشتاور 360 نیوتن متر فراوری می نماید که عددی بهتر از باقی چینی های این کلاس است.

متأسفانه دی-مکس با وجود داشتن موتوردیزلی که گشتاور بهتری جهت فعالیت های بارکشی و آفرود در اختیار راننده قرار می دهد، به قیمت خود باخته است. 400 میلیون ابداً بهای کمی نیست و خب، این وسط ژاپنی بودن ایسوزو هم مزید بر علت است تا مالکان، گران فروشی را به منتهای خود برسانند.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2571

به "خودرو های کمیاب و ناشناخته بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های کمیاب و ناشناخته بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید