دانش آموزان 96 میلیارد تومان به همکلاسی های نیازمند خود یاری کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: دانش آموزان در سال تحصیلی جاری بیش از 96 میلیارد تومان وجه نقد به همکلاسی های نیازمند خود یاری کردند.

دانش آموزان 96 میلیارد تومان به همکلاسی های نیازمند خود یاری کردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای اسماعیل بحری زاده اضافه نمود: این یاری ها در جشن احسان و نیکوکاری و همچنین خرید نوشت افزار تحویل دانش آموزان نیازمند شد.

وی گفت: دانش آموزان همچنین با شرکت در رزمایش های همدلی یاری های خیرخواهانه خود را به صورت بسته های ارزاق و مواد غذایی در اختیار نیازمندان قرار دادند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی اضافه نمود: یاری های دانش آموزان در مدرسه خود دانش آموزان و یا مدارس محروم هزینه شد.

آقای بحری زاده از شروع به کار 60 هزار دانش آموز خبرنگار در سازمان دانش آموزی اطلاع داد و گفت: این دانش آموزان شناسایی و سازمان دهی شده اند و در مرحله اول 260 مدرس خبرنگاری آموزش 520 دانش آموز را بر عهده گرفتند که این دانش آموزان در خبرگزاری دانش آموزی (پانا) هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: 37 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه و 18 هزار دانش آموز نیز از مقطع ابتدایی انتخاب شده اند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: از هر شهرستانی یک دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر که به حرفه خبرنگاری علاقه مند بودند انتخاب و آموزش های این حرفه به یاری مدرسان انتخاب شده به آن ها داده شده است.

آقای بحری زاده ادامه داد: این دانش آموزان شناسنامه خبرنگاری دریافت نموده و از انتها اردیبهشت به عنوان خبرنگار در خبرگزاری پانا مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی توضیح داد: دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری می توانند وارد سامانه جذب و سازماندهی تشکیلات سازمان دانش آموزی شده و به وسیله این سامانه درخواست خود را اعلام نمایند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی از برگزاری اردود های مجازی دانش آموزی در تابستان سال جاری اطلاع داد و اضافه نمود: در این اردو ها به دانش آموزان عضو تشکل پیشتازان، خبرنگار و مجلس دانش آموزی آموزشی لازم برای شرکت در رزمایش های یاری های مؤمنانه، یاری بر طرح های کنترل بیماری کرونا داده خواهد شد.

آقای بحری زاده تأکید کرد: دانش آموزان همچنین تابستان سال جاری در جشنواره های خبرنگاری، مسؤولیت پذیری، مجری گری و فن بیان با یکدیگر رقابت نموده و آموخته های خود را افزایش خواهند داد.

وی از بازنگری تشکل های دانش آموزی اطلاع داد و اضافه نمود: تشکل دانش آموزی فرزانگان سازمان دانش آموزی به دلیل شباهت اسمی با مدارس سمپاد حذف شد و از این پس ما فقط تشکل پیشتازان دختر و پسر را خواهیم داشت.

قائم مقام سازمان دانش آموزی اضافه نمود: سازمان دانش آموزی سال جاری هیچ دخالتی در خرید، فروش و انتخاب نوع لباس های فرم دانش آموزان نخواهد داشت، اما آمادگی لازم برای مشارکت به بهینه شدن لباس های فرم دانش آموزان را دارد.

آقای بحری زاده گفت: سازمان دانش آموزی همچنین نظارت بر فعالیت های فرهنگی سرویس های مدارس را سال جاری بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، قائم مقام سازمان دانش آموزی اضافه نمود: به دلیل شرایط کرونایی منطقه سال جاری هیچ دانش آموزی به سفر عتبات عالیات اعزام نخواهد شد همچنین حضور دانش آموزان در اردوگاه دانش آموزی ممنوع است، اما مربیان تشکل های دانش آموزی می توانند آموزش های خود را در فضای باز اردوگاه و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار و به وسیله فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7194

به "دانش آموزان 96 میلیارد تومان به همکلاسی های نیازمند خود یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان 96 میلیارد تومان به همکلاسی های نیازمند خود یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید