در سایر قسمت های سوریه کنار کرد ها هستیم

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر دفاع آمریکا جمعه گفت: کشورش مخالفت شدید با عملیات ترکیه در سوریه را به این کشور اعلام کرده است.

در سایر قسمت های سوریه کنار کرد ها هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه گفت که این کشور مخالفت شدید خودش را با عملیات ترکیه در سوریه به آنکارا اعلام کرده است.

اسپر گفت: ما با تصمیم ترکیه برای آغاز حمله نظامی یکجانبه در شمال سوریه مخالفیم و عمیقاً از آن ابراز تأسف می کنیم. این عملیات، شریکان ما در نیرو های دموکراتیک سوریه را در معرض آسیب قرار می دهد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: این عملیات، خطر آسیب به زندان های داعش را به همراه دارد و منطقه را بی ثبات تر خواهد کرد.

اسپر گفت: دیروز با همتای ترکیه ای خودش صحبت کرده و مخالفت شدید آمریکا با این عملیات را به وی ابراز کرده است.

وزیر دفاع آمریکا، در واکنش به نقدها از رفتار آمریکا با متحدان کرد خود در سوریه و رها کردن آن ها در برابر حملات ترکیه گفت: ما شریکان کرد خود را رها نکرده ایم و نیرو های آمریکا در سایر قسمت ها سوریه کنار آن ها هستند.

اسپر همچنین گفت: با نیرو های دموکراتیک سوریه همکاری می کنیم، اما من نظامیان آمریکا را وارد درگیری های دیرینه میان ترک ها و کرد ها نخواهم کرد. ما به این دلیل در سوریه نیستیم.

مارک اسپر در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به موضوع ایران پرداخت و بار دیگر ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد.

او گفت: واضح است که ایرانی ها مسئول حملات اخیر به تأسیسات نفت عربستان سعودی هستند. شریکان بین المللی ما از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان هم با این مسئله موافق هستند و آن را علناً ابراز کرده اند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1876

به "در سایر قسمت های سوریه کنار کرد ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سایر قسمت های سوریه کنار کرد ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید