دلیخت: اولین حضورم در رختکن یوونتوس مثل رفتن یک بچه به شکلا ت فروشی بود

به گزارش پرسینا بلاگ، مدافع هلندی تیم فوتبال یوونتوس از چرایی انتخاب یوونتوس، تجربه اولین حضورش در رختکن این تیم و صحبتی که با کریستیانو رونالدو پیش از پیوستن به بانوی پیر داشت، سخن گفت.

دلیخت: اولین حضورم در رختکن یوونتوس مثل رفتن یک بچه به شکلا ت فروشی بود

به گزارش خبرنگاران، ماتیس دلیخت که تابستان گذشته با وجود پیشنهادهایی که از باشگاه هایی همچون منچستریونایتد و بارسلونا داشت، در نهایت با قراردادی پنج ساله به ارزش 75 میلیون یورو به علاوه 10.5 میلیون یورو پاداش های در نظر گرفته شده از آژاکس به راه راه پوشان تورین پیوست، در گفت وگو با وویچخ شزنی، هم تیمی خود از طریق یوتیوب گفت: من فصل گذشته برای آژاکس بازی کردم و برنده جایزه پسر طلایی شدم که جایزه ام را هم در تورین دریافت کردم. این اولین باری بود که با نامزدم به جایی دیگر سفر می کردیم و پیش از اینکه قراردادم را با یوونتوس امضا کنم، کل تورین را گشتیم.

وی افزود: من البته فرصت زیادی برای انتخاب باشگاه بعدی ام داشتم و وقتی همه چیز را روی کاغذ با هم مقایسه کردم، یوونتوس بهترین گزینه برایم بود. رونالدو هم در این باره با من صحبت کرده بود که این برایم افتخاری بزرگ بود. مدیران باشگاه یوونتوس به من گفتند دلیل اینکه ما تو را می خواهیم به خدمت بگیریم این است که تو بازیکنی پخته هستی و می دانی چطور از عهده فشار موجود در فوتبال برآیی. آنها همچنین گفتند که می دانیم برای یک بازیکن 19 ساله رفتن به کشوری دیگر سخت است، اما ما به تو اطمینان داریم و به زودی جایگاهت را پیدا خواهی کرد. وقتی هم برای اولین بار به رختکن یوونتوس رفتم، درست مثل یک بچه بودم که در مغازه شکلا ت فروشی وارد می شود. پس از دو ماه حس کردم که دیگر می توانم خودم باشم.

مدافع هلندی بانوی پیر در مقایسه سرمربی ایتالیایی یووه و اریک تن هاخ، سرمربی آژاکس گفت: شباهت هایی بین آنها وجود دارد، اما یک سرمربی ایتالیایی همیشه متفاوت از یک سرمربی هلندی است. به نظرم اینجا در یوونتوس اوضاع بیشتر قابل پیش بینی است و می دانید که چطور از عهده فشار موجود برآیید و چطور بازیسازی کنید. در آژاکس هم شما می دانید که چطور با فشار موجود کنار بیایید، اما می توانید با توپ هر طور که می خواهید بازی کنید. برای مثال، در آژاکس اگر شما یک مدافع باشید، می توانید دفاع کنید و در کنارش برای گلزنی هم تلاش کنید. در یوونتوس بعد از تمرینات، مدافعان نمی توانند روی شوتزنی تمرین کنند، اما در آژاکس این امری طبیعی است. در آژاکس مدافعان حمله می کنند و ماجمان هم دفاع می کنند، در واقع همه در کارهای هجومی و دفاعی کمک می کنند.

دلیخت 19 ساله در بخش دیگری از صحبت هایش درباره چند خطای هندی که در مقاطعی از فصل جاری مرتکب شد که همین باعث شد تا سوژه رسانه ها شد، تأکید کرد: تنها مسئله ای که در ابتدا وجود داشت، این بود که نگاه های زیادی روی من بود. در بازی دومی که برای یوونتوس به میدان رفتم یک گل به خودی زدم که همین باعث شد تا فشار روی من بیشتر شود، اما در تمرینات حس خوبی داشتم. در جریان بازی ها اما هنوز نیاز به زمان داشتم تا خودم را با تیم وفق دهم. در ابتدا کار سخت بود، اما گام به گام در این زمینه پیشرفت کردم. به خاطر مشکلاتی که بین دو باشگاه آژاکس و یوونتوس وجود داشت، دیرتر به تیم اضافه شدم. از همان جا مستقیم به آسیا رفتم که حتی یک بار هم با تیم در آنجا تمرین نکردم. دو روز پس از آن هم باید با تاتنهام بازی می کردیم که پس از 20 دقیقه بازی نمی توانستم نفس بکشم.

وی توضیح داد: در یوونتوس ما بیشتر به صورت منطقه ای بازی می کنیم، این در حالی است که من پیش از این به صورت یارگیری نفر به نفر بازی می کردم. در ابتدا باید به شیوه بازی عادت می کردم، اینکه چه زمانی به حریف فشار بیاوریم، چه زمانی به عقب برگردیم، بنابراین کمی این سبک بازی برایم متفاوت بود. من بازیکنی هستم که می خواهم به پیروزی برسم و الگویی برای بازیکنان دیگر باشم. یادم می آید که یک روز بارانی در حال قدم زدن بودم که مردم می گفتند، باورنکردنی است. درست مثل این بود که انگار آهن ربایی در بازویم است. بهترین موقعیتی که می تواند بدشانسی من را توضیح دهد، آن پنالتی بود که من به آلمان دادم. در آن لحظه توپ بالا بود و من تا آمدن بالا را نگاه کنم به یکباره توپ به دستم خورد. به هرحال وقتی خطایی مرتکب می شوم یا توپ به دستم می خورد، اگر کسی چیزی به من در این رابطه بگوید، ناراحت نمی شوم و دوست دارم در این باره شوخی کنیم.

ماتیس دلیخت همچنان در تمجید از جورجو کیه لینی و فیرجیل فن دایک، گفت: شما می توانید ببینید که کیه لینی و فن دایک چگونه در موقعیت های مختلف دفاع می کنند و در زمین چطور آرامش خود را حفظ می کنند. ما هم به عنوان مدافع سعی می کنیم نکاتی از بازی آنها را الگوبرداری کنیم، اما به نظر مهم این است که به بازی چنین مدافعانی نگاه کرد، اما سبک بازی خود را نباید فراموش کرد. من فکر می کنم هر بازیکن سبک بازی خودش را دارد، از این رو هر کسی باید سعی کند تا باعث پیشرفت خود شود.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4107

به "دلیخت: اولین حضورم در رختکن یوونتوس مثل رفتن یک بچه به شکلا ت فروشی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیخت: اولین حضورم در رختکن یوونتوس مثل رفتن یک بچه به شکلا ت فروشی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید