دو مشکل عمده باتری در گوشی های انفجاری

به گزارش پرسینا بلاگ، آنالیز گلکسی نوت 7 سامسونگ نشان می دهد انفجار این گوشی به دلیل دو مشکل عمده مربوط به باتری اتفاق افتاده است.

دو مشکل عمده باتری در گوشی های انفجاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از مشبل، داستان بلند و پ v صدای گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 درنهایت به یک نتیجه گیری ختم و باعث شد سامسونگ یافته های تحقیقاتش را درباره حوادث انفجاری که به فراخوانی دستگاه ها منجر شد منتشر کند.

این غول الکترونیکی کره ای در یک کنفرانس مطبوعاتی جزئیاتی را آشکار کرد که تعیین شد چه اشتباهی درباره گلکسی نوت 7 رخ داد که هرچند در ابتدا بازخوردهای درخشانی دریافت کرد، اما به سرعت زودی در گزارش هایی حاکی از حوادث انفجار به خاک سپرده شد.

هفته گذشته، بعضی از گزارش ها نشان داد که این یافته ها می تواند مسائل باتری ها با شکل نامنظم را به عنوان عامل این اختلال آشکار کند و حالا رئیس موبایل سامسونگ علت تعیین این سوءعملکرد را اعلام است.

به گفته سامسونگ، مسائل در دو موقعیت مختلف فراوری یافت شده که هر کدام در سری های مختلف از باتری ها دیده شده اند.

اولین سری شامل یک پوشش باتری است که بسیار کوچک بود و به آنچه سامسونگ آن را انحراف الکترود و موقعیت نادرست نوک الکترود منفی در گوشه سمت راست بالای باتری می خواند منجر شده است.

مشکل دوم از آنچه سامسونگ نقطه جوش غیر طبیعی می نامد حاصل شده، مسئله ای در فراوری که به اتصال کوتاه مدارهای داخلی منجر شده است.

این یافته ها پس از اقدام سامسونگ برای آزمون شارژ و تخلیه در مقیاس بزرگ شامل 700 مهندس و 200 هزار دستگاه و 30 هزار باتری حاصل شده است.

تحقیقات مذکور کارخانه های فراوریی در چین، ویتنام و کره جنوبی را پوشش داده است.

در طول این دوره یک ساعته، سامسونگ اسلاید و ویدیوهایی دقیق به منظور پیگیری کردن مشکل و با اشاره به دیگر مسائل بالقوه مربوط به فراوری و کنترل کیفیت نشان داد.

همچنین در کوشش برای نشان دادن این موضوع که انفجار باتری به طور جدی توسط سامسونگ رخ داده است، این شرکت اظهاراتی درباره کوشش های آزمایشی خود از استادان شیمی و مهندسی دانشگاه های کمبریج، برکلی و استنفورد ارائه داد.

سامسونگ به منظور رسیدگی به مسائل ایمنی باتری در آینده، از اقدامات جدید برای آنالیز کیفیت باتری و همچنین تشکیل یک گروه مشورتی برای ایمنی باتری اطلاع داد.

اقدامات جدید شامل طیف گسترده ای از کیفیت داخلی و فرآیندهای ایمنی به منظور افزایش بیشتر ایمنی محصول از جمله پروتکل های اضافی مانند اقدامات ایمنی چندلایه و آنالیز 8 مرحله ای ایمنی باتری می گردد.

گروه مشاوره جدید باتری سامسونگ نیز شامل مشاوران خارجی، دانشگاهی و کارشناسان پژوهش برای اطمینان از دیدگاهی روشن و عینی در خصوص ایمنی و نوآوری باتری است.

یکی از تحلیل گران فناوری در این باره می گوید: سامسونگ آنچه که لازم بود را انجام داد تا بتواند اعتماد کسانی را که هنوز هم به مسائل مربوط به گلکسی نوت 7 اهمیت می دادند بازسازی کند. سامسونگ حتی تمامی مسئولیت را بر عهده گرفته اگرچه آشکار شد که این مسائل به فراوریکننده مربوط بوده است.

این اتفاق که دو فراوریکننده متفاوت مشکل مشابهی را با یک گوشی داشتند حادثه نادر و بدان معناست که ما به یک نقطه عطف در تکنولوژی باتری های گوشی های هوشمند رسیدیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، بعد از آنکه تعیین شد مشکل آتش سوزی گلکسی نوت 7 سامسونگ چه بوده و باتری معیوب دلیل این شکست مفتضحانه بوده است، سامسونگ برنامه ای ترتیب داده تا از آتش سوزی تلفن هایش در آینده جلوگیری کند.

این برنامه شامل یک آزمون هشت مرحله ای ایمنی باتری می گردد. همچنین این شرکت کره ای میخواهد تست جدید باتری خود را روی تمام دستگاه هایش اجرا کند، نه فقط تلفن هایش.

این غول کره ای اعلام نموده است که یک فرایند آزمایش هشت مرحله ای جدید برای باتری های لیتیوم یونی خود ترتیب خواهد داد و برای این آزمایش از یک هیئت مشورتی متشکل از اشخاص آکادمیک از کمبریج، برکلی و استنفورد بهره برده است.

این فرآیند از این پس به همه باتری های لیتیوم یون در محصولات سامسونگ اختصاص خواهد یافت، نه فقط فبلت های نوت سامسونگ یا گلکسی S8 عرضه شده در آینده.

آزمون ایمنی باتری هشت مرحله ای باتری سامسونگ شامل آزمون دوام، بازرسی بصری، اشعه ایکس، شارژ و تخلیه شارژ، ترکیبات آلی فرار (TVOC)، جداسازی قطعات آزمون، استفاده از شتاب و آزمون ولتاژ مدار باز می گردد.

بسیاری از این مراحل، از جمله سه آزمون اول و همچنین آزمون ولتاژ مدار باز، پیش از این هم در دستگاه های قبلی انجام می شد اما سامسونگ می گوید که این تست در حال حاضر افزایش یافته و با افزایش فرکانس انجام خواهد شد. برای مثال، سامسونگ می گوید که استانداردهای داخلی خود برای مرحله بازرسی بصری را افزایش داده است.

آزمون شارژ و تخلیه شارژ، آزمون TVOC و آزمون استفاده از شتاب کاملا جدید هستند. آزمون شارژ و تخلیه شارژ که به معنای آزمایش باتری در حالتی که دستگاه در حال شارژ و زمانی که در حال تخلیه شدن است، بخش بزرگی از تجزیه و تحلیل سامسونگ بود که توسط شرکت های شخص ثالث این آزمون را برای آنالیز گوشی های معیوب انجام داده است.

سامسونگ برای اولین بار پرچمدار خود گلکسی نوت 7 را اوایل ماه آگوست 2016 معرفی و چند هفته بعد شروع به عرضه این گوشی کرد. آنالیز ها و نقدهای اولیه از دستگاه بسیار مثبت بود. اما پس از آن گزارش هایی مبنی بر باتری معیوب و حرارت بیش از حد و آتش دریافت چند واحد تلفن منتشر شد.

فروش این گوشی ابتدا به حالت تعلیق درآمد، سپس به جایگزینی تلفن های معیوب با محصولات جدید اقدام شد و در نهایت وقتی که انفجارهای گلکسی نوت 7 شروع شد، در تاریخ 10 اکتبر فراخوانی در سراسر دنیا ارائه داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2408

به "دو مشکل عمده باتری در گوشی های انفجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو مشکل عمده باتری در گوشی های انفجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید