دیدار اوباما با یک بازمانده بمباران های آمریکا در لائوس

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه)، چندین دهه پس از عملیات های بمباران مخفیانه ایالات متحده در خاک لائوس علیه کمونیست ها با یک بازمانده معلول آن جنگ دیدار کرد. او وعده پاکسازی لائوس را داد اما گفت که این کشور همچنان در سایه جنگ زندگی می کند.

دیدار اوباما با یک بازمانده بمباران های آمریکا در لائوس

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از آنکه 90 میلیون دلار برای کشف و انهدام بمب های منفجر نشده اختصاص داد، از یک سازمان مردم نهاد تحت حمایت کشورش بازدید کرد که در راستای ارائه اعضای مصنوعی (پروتز) به ده ها هزار لائوسی که با مهمات آمریکایی معلول شدند، عمل می کند.

در جریان عملیات مخفیانه تحت امر سیا بین سال های 1964 و 1973 دو میلیون تن مهمات در لائوس رها شد. این عملیات به بهانه قطع جهت تامین تدارکات برای ویت کونگ بود؛ این سازمان سیاسی و چریکی کمونیست در جریان جنگ ویتنام در ویتنام جنوبی و کامبوج در برابر ارتش آمریکا و دولت ویتنام جنوبی می جنگید. میزان بمب هایی که در لائوس شلیک شد، بیش از مجموع بمب هایی بود که در جریان جنگ جهانی دوم در ژاپن و آلمان فرود آمد.

اوباما گفت: برای بسیاری از مردم، جنگ چیزی است که در کتاب ها می خوانند. اما برای مردم لائوس این جنگ اصلا مخفیانه نبود. برای مردم لائوس، این جنگ حتی در میادین جنگ هم نبود. در چهار دهه گذشته، مردم لائوس در سایه جنگ زندگی کرده اند که ایالات متحده وظیفه اخلاقی برای پاکسازی آن دارد.

با این حال رئیس جمهوری آمریکا از لائوس رسما عذرخواهی نکرد. دیدار اوباما با یک بازمانده 80 ساله بود که دست راستش را در یک بمباران آمریکا از دست داده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2378

به "دیدار اوباما با یک بازمانده بمباران های آمریکا در لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار اوباما با یک بازمانده بمباران های آمریکا در لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید