راه اندازی CCU بیمارستان فاروج به همت خیران

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس بیمارستان فاروج گفت: به همت خیران، بخش سی سی یو بیمارستان فاروج راه اندازی می گردد.

راه اندازی CCU بیمارستان فاروج به همت خیران

دکتر قدرت الله نامدارپور در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: با گرفتن مجوز راه اندازی، جانمایی این بخش در فضای بیمارستان انجام و عملیات اجرایی آن از سوی یکی از سرمایه گذاران بخش صنعتی شهرستان شروع شده است.

رئیس بیمارستان فاروج گفت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال هم یکی از موسسات اقتصادی به بیمارستان برای راه اندازی این بخش یاری نموده است.

وی با اشاره به اینکه شایع ترین عامل مرگ و میر در سالمندان شهرستان، بیماری های قلبی و عروقی است اظهار امیدواری کرد: بخش سی سی یو بیمارستان تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

نامدار پور، با اشاره به فعال بودن متخصصان قلب، اطفال، زنان وزایمان، سونو گرافی، بیهوشی در بیمارستان گفت: تا اوایل دی ماه با تقسیم نیروهای متخص، دو متخصص بخش داخلی، زنان و زایمان و بیهوشی به تیم کاری بیمارستان اضافه نموده می شوند.

به گزارش خبرنگاران، خرداد سال 92 بود که بیمارستان 32 تختخوابی شهدای فاروج در زمینی به مساحت 45 هزار مترمربع به بهره برداری رسید و بارقه های امید را در دل مردم برای رسیدن به موقع به خدمات درمانی ایجاد کرد اما هر سال که از راه اندازی آن گذشت کمبودها بیشتر دیده شد.

مقطعی بودن حضور متخصصان، نبود بخش هایی مثل سی سی یو، سی تی اسکن، دیالیز و... همچنان مردم شهرستان را برای دریافت خدمات به شهرهای دیگر گسیل می دارد.

زمزمه های راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان فاروج از سال گذشته به گوش می رسید اما به رغم وعده ها هنوز محقق نشده و آخرین وعده در خصوص راه اندازی این بخش در مصاحبه نماینده مردم بجنورد آمده بود.

سید محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شاقتصادی در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گویی با خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شاقتصادی و پیگیری های صورت گرفته به زودی بیمارستان فاروج مجهز به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز می گردد.

وی یکی از پایه های درمان بیماران کرونایی را اکسیژن خواند و اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری های به موقع، همه بیمارستان ها به جز بیمارستان فاروج مجهز به دستگاه اکسیژن ساز هستند و بعضی بیمارستان ها حتی بیش از سه یا چهار دستگاه اکسیژن ساز دارند.

پاکمهر در خصوص بیمارستان فاروج گفت: این بیمارستان به علت نبود دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن قابلیت بستری بیماران کرونایی را ندارد به همین علت با پیش بینی پیک های بعدی کرونا و مواقع بحران، پیگیری های لازم با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی به منظور تجهیز بیمارستان فاروج انجام گرفته که به زودی این بیمارستان مجهز به دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7920

به "راه اندازی CCU بیمارستان فاروج به همت خیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی CCU بیمارستان فاروج به همت خیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید