برطرف بوی بد دهان با طب سنتی

به گزارش پرسینا بلاگ، یک متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان در طب سنتی عللی مختلف دارد که با توجه به علت موثر در ایجاد بوی بد دهان می توان درمان لازم را انجام داد.

برطرف بوی بد دهان با طب سنتی

مامک هاشمی متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت وگو با خبرنگار ، درباره علل بوی بد دهان اظهار کرد: اگر بوی بد دهان ناشی از عفونت لثه و دندان ها باشد، فرد باید به دندانپزشک مراجعه کند البته افرادی که به عفونت مزمن لثه دچار هستند، می توانند در کنار مراجعه به دندانپزشک نزد متخصص طب سنتی هم بروند.

او اعلام کرد: استفاده از دهان شویه برگ مورد نقش موثری در تقویت و ضدعفونی کردن لثه ها دارد، برای این منظور باید برگ های مورد را به مدت چند دقیقه داخل سرکه بجوشانید سپس این ترکیب را صاف و مخلوط صاف شده را با کمی آب، رقیق کنید و روزانه چندین بار دهان خود را با این ترکیب رقیق شده شست وشو دهید، دهانشویه کردن با آب بِه و گلاب هم برای تقویت لثه ها بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: اگر بوی بد دهان ناشی از مواد عفونی و فاسد در معده باشد، در این صورت 2 حالت وجود دارد؛ در حالت اول معده ممکن است در کنار حضور این مواد فاسد حرارت زیاد پیدا نموده باشد یا این احتمال وجود دارد که معده سرد شده باشد. اگر بوی بد دهان با غذا خوردن کاهش پیدا کرد، بیشتر دلیل بر این است که حرارت معده افزایش پیدا نموده است، بنابراین افرادی که با گرسنگی کشیدن بوی بد دهان آنها افزایش و با غذا خوردن این بو کاهش پیدا می نماید، پیشنهاد می گردد صبح ها پس از بیدار شدن سریع تر صبحانه بخورند تا معده آنها خالی نماند و به بوی بد دهان دچار نشوند.

بوی بد دهان ناشی از حرارت زیاد معده را چگونه از بین ببریم؟

هاشمی تأکید کرد: اگر بوی بد دهان ناشی از حرارت زیاد معده باشد، افراد دچار این مشکل می توانند شب ها برگه زردآلوی خشک شده را خیس و صبح ها ناشتا این برگ زردآلوی خیس خورده را میل نمایند. مصرف برگ زردآلوی خیس خورده در پاکسازی معده بسیار موثر است. این اشخاص همچنین می توانند مقداری سویق با جو را با آب خنک بخورند؛ سویق جو از آرد جو تفت داده شده تهیه می گردد. برای برطرف بوی بد دهان ناشی از گرمی معده، مصرف خیار و آلو هم پیشنهاد می گردد.

او توضیح داد: اگر بوی بد دهان با غذا خوردن کاهش پیدا نکند یا حتی پس از مصرف غذا تشدید گردد، در این صورت این موضوع ناشی از غلبه بلغم و سردی در معده است، به عبارتی بلغم فاسد شده در ایجاد بوی بد دهان نقش دارد، بنابراین به این افراد پیشنهاد می گردد که از مصرف مواد غذایی با طبع سرد و تر پرهیز و برای درمان این مشکل به متخصص طب سنتی مراجعه نمایند.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف مربای گل محمدی یا گل قند (گل انگبین) که از گل های خشک شده گل محمدی به همراه شکر یا عسل تهیه می گردد، در تقویت معده و پاکسازی آن در مواردی که معده به سردی دچار شده است، بسیار موثر است.نوشیدن شربت سکنجبین تهیه شده با عسل هم به برطرف بوی بد دهان ناشی از سردی معده یاری می نماید.

هاشمی یادآوری کرد: موارد ذکر شده برای وقتی است که بوی ثابت و غالب دهان ناخوشایند باشد، بنابراین اگر بوی بد دهان ناشی از آروغ زدن باشد، به تدابیر طب سنتی جداگانه ای احتیاج دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1972

به "برطرف بوی بد دهان با طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بوی بد دهان با طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید