اگر قصد کاهش وزن دارید دور این 24 خوراکی چاق کننده را خط بکشید

به گزارش پرسینا بلاگ، برای اینکه در کاهش وزن پیروز باشید، باید خوراکی های مغذی بخورید، کالری کمتری مصرف کنید و از لحاظ بدنی فعالیت داشته باشید. اما اگر کابینت های آشپزخانه پر از خوراکی های وسوسه نماینده باشد، پایبند ماندن به اهداف خود برای لاغری و کم کردن وزن سخت می گردد. هنگامی که تصمیم به کاهش وزن می گیرید، باید یک سری خوراکی ها را از رژیم غذایی اتان حذف کنید، وگرنه از اهدافتان دور می شوید. امروز در این مقاله از خبرنگاران مگ می خواهیم شما مخاطبان گرامی را که به دنبال کاهش وزن هستید، با 24 خوراکی چاق نماینده آشنا کنیم. این مواد غذایی سرعت سوخت وساز بدن را کم نموده و کاهش وزن را برای شما سخت می نمایند؛ بنابراین باید از خوردن آن ها اجتناب کنید. برای اینکه با این خوراکی ها آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

اگر قصد کاهش وزن دارید دور این 24 خوراکی چاق کننده را خط بکشید

1. چیپس سیب زمینی

افراد خیلی کمی وجود دارند که چیپس سیب زمینی را دوست ندارند. این خوراکی ترد و لذیذ محبوبیت زیادی در میان بچه ها و بزرگسالان دارد. اما متأسفانه باید به شما بگوییم که اگر قصد دارید لاغر کنید، باید دور این خوراکی را خط بکشید.

چیس سیب زمینی یک خوراکی چاق نماینده است و معمولا می تواند میزان خطرناکی از سدیم را در خود پنهان کند. نکته جالب این است که چیپس سیب زمینی در میان تمام خوراکی های و نوشیدنی های چاق نماینده از جمله بستنی، فست فود و نوشابه، از همه بدتر است. بر اساس نتایج مطالعات در دانشگاه هاروارد، خوردن چیپس سیب زمینی به شدت با افزایش وزن در ارتباط است.

2. فرنچ فرایز

فرنچ فرایز یا همان سیب زمینی سرخ نموده هم دشمن کاهش وزن به شمار می رود. این خوراکی سطح انسولین و قند خون را سریع تر افزایش می دهد، که این موضوع اصلا خوب نیست. این غذا حاوی کالری بسیار زیادی است و با روغن زیادی تهیه می گردد. اگر می خواهید به اندام ایدئال تان برسید، خوردن فرنچ فرایز را فراموش کنید.

3. گوشت قرمز پرچرب

گوشت قرمز پرچرب از جمله دیگر مواد غذایی چاق نماینده است. یک مطالعه دانشگاهی بر روی بیش از 16 هزار نفر نشان داد که مصرف گوشت قرمز پرچرب با افزایش وزن و چربی شکمی در ارتباط است.

4. گوشت های فرآوری شده

در مقالات مختلف درباره مضرات گوشت فرآوری شده صحبت نموده ایم. جلوگیری از کاهش وزن فقط یکی از این مضرات است. خوردن بیکن، سوسیس و هات داگ ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد.

محققان در دانشگاه هاروارد بین مصرف گوشت فرآوری شده و افزایش وزن ارتباط برقرار نموده اند. همانطور که گفتیم اضافه وزن تنها دلیل برای قطع مصرف گوشت فرآوری شده نیست. این نوع گوشت باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت، سرطان و فشار خون هم می گردد.

5. غلات شیرین و تصفیه شده

بسیاری از غلات به دلیل اینکه شیرین هستند و کالری زیادی دارند، باعث بیشتر شدن سایز دور کمر می شوند. اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، باید به دنبال خوراکی های سیرنماینده مانند جو دوسر یا مواد غذایی حاوی فیبر باشید.

فیبر جلوی گرسنگی را می گیرد و شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد. یک مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف جو دوسر در وعده صبحانه باعث افزایش احساس سیری، گرسنگی کمتر و مصرف کالری کمتر در وعده ناهار شد.

6. نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه

بسیاری از نوشابه ها حاوی شربت ذرت هستند که فروکتوز زیادی دارد. چنین نوشیدنی هایی به اندازه شکر در افزایش وزن نقش دارند. در یک مطالعه حیوانی نشان داده شد که 100 درصد موش های صحرایی که چنین نوشیدنی هایی مصرف کردند، چاق شدند. به جای نوشابه به دنبال مصرف نوشیدنی های سالم تر مثل اسموتی خانگی، چای یا قهوه باشید.

7. نوشابه رژیمی

به این نکته دقت کنید که اگر یک خوراکی یا نوشیدنی کم کالری است، به این معنی نیست که قند کمی هم دارد. در بیشتر نوشابه های رژیمی از شیرین نماینده های مصنوعی استفاده می گردد که ضررهای زیادی دارند. شیرین نماینده های مصنوعی با افزایش وزن شدید و طولانی مدت در ارتباط هستند.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که به طور منظم نوشابه رژیمی می نوشیدند، در مقایسه با افرادی که این نوشیدنی را مصرف نمی کردند، سه برابر بیشتر افزایش چربی شکم را تجربه کردند.

چنین نوشیدنی هایی که فاقد کالری هستند، باعث افزایش سطح گلوکز خون و واکنش انسولین می شوند، که این موضوع می تواند باعث ذخیره چربی در بدن و بروز بیماری هایی مانند سندرم متابولیک، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی و عروقی گردد.

8. نان سفید

اگر می خواهید چربی شکم خود را آب کنید، هر طور که شده باید از خوردن نان سفید تصفیه شده اجتناب کنید. مطالعات نشان می دهند که خوردن غلات سبوس دار، بر خلاف غلات تصفیه شده که باعث بیشتر شدن چربی شکم می شوند، می تواند چربی احشایی را از بین ببرد. هنگام درست کردن کیک و شیرینی از آرد گندم سبوس دار بهره ببرید تا سایز دور کمترتان بیشتر نگردد و به اهدافتان در کاهش وزن نزدیکتر شوید.

9. شکلات

برخی از افراد باور دارند که برای آب کردن چربی شکم نباید شکلات خورد. اما این موضوع در خصوص همه شکلات ها درست نیست. شکلات تلخ فواید زیادی دارد و حتی به کاهش وزن هم یاری می نماید. این شکلات شیری است که جلوی کاهش وزن شما را می گیرد، چون کالری و قند زیادی دارد و باعث افزایش چربی احشایی می گردد.

10. آب میوه

آب میوه های آماده حاوی قند و کالری زیادی هستند که هر دو مانع کاهش وزن می شوند. چنین نوشیدنی هایی باعث افزایش ناگهانی قند خون و سپس افت آن می شوند که این موضوع باعث می گردد گرسنه تر شوید. مطالعات نشان داده اند که بدن ما با کالری موجود در آب میوه سیر نمی گردد. بنابراین زمانی که تشنه می شوید، آب بخورید و هر زمان که گرسنه شدید، میوه و سبزیجات حاوی فیبر بخورید.

11. مافین

مافین هم یک خوراکی چاق نماینده محسوب می گردد. یک عدد مافین بلوبری معمولی حاوی تقریبا 400 کالری و مقدار زیادی چربی است. علاوه بر این، مافین های آماده حاوی روغن دانه سویا و چربی های ترانس هستند، که هر دو باعث افزایش سایز دور کمر می شوند.

نشان داده شده که چربی ترانس احتمال ابتلا به بیماری قلبی را هم افزایش می دهد. از همه بدتر اینکه مافین حاوی مقدار خیلی زیادی قند است. شکر به سرعت هضم و جذب شده و باعث می گردد گرسنه تر شوید.

12. دونات

دونات که یک خوراکی محبوب در میان بچه ها و بزرگسالان است، معمولا به عنوان میان وعده مصرف می گردد. اگر می خواهید از شر چربی شکم خود خلاص شوید، از خوردن دونات خودداری کنید. در تهیه دونات از مقدار زیادی شکر استفاده می گردد. دونات در بدن به قند تجزیه شده و باعث می گردد بدن انسولین بیشتری ترشح کند.

زمانی که در بدن انسولین زیادی ترشح گردد، شکر اضافی وارد سلول های چربی می گردد و هیچ شکری برای خون باقی نمی ماند. این موضوع منجر به کاهش قند خون شده و باعث می گردد بعد از مصرف دونات احساس گرسنگی کنید.

13. فست فود

همه ما به خوبی می دانیم که فست فودها به شدت مضر و چاق نماینده هستند. این غذاهای فرآوری شده سرشار از مواد نگه دارنده، چربی های ترانس و نمک هستند. چربی های ترانس و مواد نگه دارنده توانایی معده را برای ارتباط با مغز مختل می نمایند. در نتیجه پیغام رسان های عصبی و هورمون های مرتبط با سیری در مغز فراوری نمی شوند و مغز توانایی خود را برای تشخیص سیری از دست می دهد و ما همچنان به خوردن ادامه می دهیم.

14. قند تصفیه شده

قند تصفیه شده، علت اصلی شکل گیری چربی شکم است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افراد توصیه می نماید مصرف شکر را به حداقل برسانند. بر اساس گزارش ها، آمریکاییان سه برابر بیشتر از میزان مجاز، قند اضافه شده مصرف می نمایند.

15 . اسموتی های آماده

فقط به این دلیل که اسموتی های آماده حاوی میوه هستند، به این معنی نیست که برای لاغری مناسب هستند. بسیاری از این نوشیدنی ها مقدار زیادی قند دارند. به طوری که گاهی اوقات هر بطری اسموتی 52 گرم قند دارند. به جای خرید اسموتی آماده، خودتان در خانه با میوه های تازه و سایر مواد چربی سوز یک اسموتی لذیذ و سالم درست کنید.

16. میوه های خشک شده

شاید فکر کنید میوه خشک شده می تواند گزینه خوبی به عنوان میان وعده باشد. اما این خوراکی شیرین شده است و هر 31 گرم از آن، 16 گرم قند دارد. به جای مصرف این خوراکی چاق نماینده، میوه تازه بخورید.

17 . قهوه سرد

اگرچه قهوه در آب کردن چربی شکم مؤثر است، قهوه یخ زده دشمن کاهش وزن و سایز دور کمر شما محسوب می گردد. برخی از این نوشیدنی ها حاوی بیش از 600 کالری هستند و اگر در تهیه آن ها از خامه زده شده استفاده گردد، میزان کالری آن ها بیشتر هم می گردد.

18. بیسکوییت

بیسکوییت یک خوراکی چاق نماینده محسوب می گردد. بیسکوییت هایی مانند اوریو سرشار از روغن نخل هستند . روغن نخل نوعی روغن است که باعث التهاب ایجادنماینده چربی می گردد. علاوه بر این، بیسکوییت ها اعتیادآور هستند. اگر به خوردن آن ها عادت کنید، قطع مصرفشان برای شما سخت می گردد. مصرف متعادل بیسکوییت بسیار سخت است و به همین دلیل، بسیاری از افراد در خوردن آن زیاده روی می نمایند. به جای خوردن بیسکوییت به عنوان میان وعده، به فکر خوردن خوراکی های سالم و چربی سوز باشید.

19. روغن دانه سویا

امروزه بسیاری از فراورینمایندگان به دلیل آگاهی از تأثیرات منفی چربی های ترانس بر روی سلامتی از جمله مسدود کردن سرخرگ، در محصولات خود به جای چربی ترانس از روغن سبزیجات مانند روغن های سویا، ذرت، گل آفتاب گردان یا نخل استفاده می نمایند، که گزینه چندان بهتری نیست!

علت این موضوع این است که روغن های سبزیجات حاوی مقدار زیادی چربی های التهابی، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 هستند. التهاب با چاقی در ارتباط است؛ بنابراین مواد غذایی التهاب زا مانند روغن دانه سویا به کاهش وزن یاریی نمی نمایند، بلکه مانع رسیدن شما به اهدافتان می شوند.

20. مرغ سوخاری

مرغ سوخاری ترد و خوشمزه است و هیچ کس نمی تواند این موضوع را رد کند. اما اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، باید دور این خوراکی چاق نماینده را خط بکشید. مرغ سوخاری حاوی ترکیبات التهابی است. این ترکیبات هنگام تهیه غذا در دمای زیاد ایجاد می شوند.

علاوه بر این، مرغ سوخاری در روغن زیاد سرخ می گردد و کالری و نمک زیادی دارد. مطمئن باشید لذت کوتاه مدتی که از خوردن مرغ سوخاری چرب و ترد به دست می آورید، ارزش پشیمانی بعد از آن را ندارد.

21. بستنی

خوردن بستنی در روزهای گرم تابستان برای همه لذت بخش است، اما اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، از خوردن این خوراکی چاق نماینده اجتناب کنید. بستنی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، چربی و قند است.

به طور مثال یک فنجان بستنی وانیلی 267 کالری، 32 گرم کربوهیدرات و 14 گرم چربی دارد. حتما شنیده اید که محصولات لبنی حاوی کلسیم هستند، اما میزان کلسیم موجود در بستنی کم است. دیر به دیر خوردن بستنی ایرادی ندارد، اما اگر این کار تبدیل به عادت گردد، باید با اندام ایدئال خود خداحافظی کنید.

22. پنیر خامه ای

دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای معمولی حاوی 100 کالری، 9 گرم چربی و 6 گرم چربی اشباع شده است و مواد مغذی چندان زیادی ندارد. به طور کلی بهتر است مصرف پنیر را به حداقل برسانید و به دنبال گزینه های سالم تر برای وعده صبحانه باشید.

23. نوشیدنی های انرژی زا

اگر به دنبال افزایش سطح انرژی خود هستید، نوشیدنی انرژی زا نخورید، چون سلامتی تان به خطر میفتد. در واقع میزان کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا حتی از قهوه هم بیشتر است. این نوشیدنی ها معمولا سرشار از قند و مواد افزودنی مضر هستند. خوراکی های بسیار سالم و مغذی ای وجود دارند که می توانند انرژی شما را افزایش دهند. به جای نوشیدنی ها انرژی زا می توانید قهوه تلخ، چای یا اسموتی خانگی بخورید.

24. مربا

مربا هم یک خوراکی چاق نماینده است. یک بار دیگر به این نتیجه می رسیم که هر چیزی که با مربا درست می گردد، سالم نیست. مرباهای آماده حاوی قند و کالری زیادی هستند. به جای مصرف مربای آماده، روی نان تست کره بادام زمینی بمالید و روی آن چند تکه از میوه دلخواه اتان را قرار دهید و نوش جان کنید.

در وعده صبحانه می توانید نان تست و آووکادو هم بخورید. روی نان تست آووکادو بمالید. یک تخم مرغ را نیمرو کنید و روی آن قرار دهید. در نهایت روی نان تست چند عدد گوجه گیلاسی قرار دهید و روی آن کمی کنجد بپاشید .

کلام آخر

رژیم غذایی نقش فوق العاده مهمی بر روی لاغری و کاهش وزن دارد. در حالی که برخی از مواد غذایی در چربی سوزی و کم کردن وزن مؤثر هستند، برخی دیگر باعث افزایش چاقی و ناموفقیت در کاهش وزن می شوند.

امروز در این مقاله شما را با 24 خوراکی چاق نماینده آشنا کردیم. تا جایی که می توانید باید از خوردن این مواد غذایی اجتناب کنید. اما اگر حذف کامل این خوراکی ها از رژیم غذایی برای شما امکان پذیر نیست، باید تا جایی که می توانید مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

منبع: eat this

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7017

به "اگر قصد کاهش وزن دارید دور این 24 خوراکی چاق کننده را خط بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قصد کاهش وزن دارید دور این 24 خوراکی چاق کننده را خط بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید