برطرف مشکل بیکاری در لرستان نیازمند 20 هزار میلیارد اعتبار است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح یک مجتمع پذیرایی و رفاهی در خرم آباد با تاکید بر لزوم تبدیل شدن لرستان به مقصد گردشگری گفت: بیشترین خسارتی که طی سالهای گذشته به لرستان وارد شده این بوده که این استان مقصد گردشگری نبوده است.

برطرف مشکل بیکاری در لرستان نیازمند 20 هزار میلیارد اعتبار است

وی با بیان اینکه علیرغم وجود جاذبه های گردشگری فراوان لرستان به مقصد گردشگری تبدیل نشده است عنوان کر: متاسفانه حوزه گردشگری طی سالهای گذشته در توسعه مالی لرستان موثر نبوده است.

احتیاج 300 میلیارد تومانی برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برای توسعه و رونق مالی لرستان باید این استان تبدیل به مقصد گردشگری گردد گفت: وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و همچنین جاذبه های دست ساز می تواند زمینه توسعه مالی لرستان را فراهم آورد.

بازوند با تاکید بر ایجاد جاذبه های دست ساز گردشگری در لرستان مانند احداث هتل، مجتمع پذیرایی و ... گفت: استان لرستان دارای پنج هزار بنای تاریخی بوده و از نعمت های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری سالانه احتیاجمند 300 میلیارد تومان اعتبار هستیم گفت: همچنین باید ظرف سه سال آینده بیش از هزار و 500 تخت به مجموع تخت های هتل های لرستان اضافه گردد.

استاندار لرستان با بیان اینکه میزان مشارکت مالی لرستان تا قبل از شهریور ماه سال 92 حدود 32 درصد بوده است گفت: بر اساس آمار مرکز آمار کشور نرخ مشارکت مالی در لرستان در تابستان سال جاری به 37 درصد رسیده است.

بازوند با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دو هزار و 500 میلیارد تومانی در استان لرستان به طور سالانه گفت: همچنین برای اینکه نرخ بیکاری در لرستان به میانگین کشوری نزدیک گردد احتیاج مند 20 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که 70 درصد آن باید از سوی بخش خصوصی تامین گردد.

لزوم حمایت مدیران لرستانی از فراوری کنندگان

بنا بر این گزارش، استاندار لرستان همچنین در مراسم افتتاح یک واحد مالی فراوری سوغات شیرینی لرستان با تاکید بر لزوم حمایت از فراوری کنندگان در این استان گفت: اگر ما دنبال توسعه و ایجاد اشتغال در لرستان هستیم باید از بخش خصوصی حمایت کنیم چرا که این امر تنها با ورود بخش خصوصی محقق می گردد.

بازند با تاکید بر لزوم حمایت مدیران دستگاههای اجرایی لرستان از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: در این راستا این واحد مالی فراوری سوغات شیرینی لرستان اگر در هر شهرستان اقدام به ایجاد یک واحد در این زمینه کند تسهیلات 50 میلیون تومانی با سود چهار درصد از سوی صندوق توسعه کارآفرینی استان به آنها پرداخت می گردد.

بنا بر این گزارش، طی امروز یک واحد فراوری سوغات شیرینی لرستان با اعتبار سه میلیارد تومان، دو تن فراوری در روز و اشتغال 65 نفر و همچنین یک مجتمع پذیرایی و رفاهی با اعتبار 10 میلیارد تومان با حضور استاندار لرستان به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3539

به "برطرف مشکل بیکاری در لرستان نیازمند 20 هزار میلیارد اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مشکل بیکاری در لرستان نیازمند 20 هزار میلیارد اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید