رهبر کره شمالی قول یک سلاح راهبردی جدید داد

به گزارش پرسینا بلاگ، رهبر کره شمالی اعلام کرد جهان به زودی با یک سلاح راهبردی جدید روبه رو خواهد شد.

رهبر کره شمالی قول یک سلاح راهبردی جدید داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی گفت جهان به زودی با یک سلاح راهبردی جدید روبه رو خواهد شد.

این پیام در آخرین روز ضرب الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن برای نرمش در مذاکرات میان دو طرف برای عاری ساختن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای منتشر می شود.

رهبر کره شاقتصادی می گوید دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که این کشور آزمایش های نظامی هسته ای خود را از سر نگیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری دولتی کره شاقتصادی کیم جونگ اون این سخنان را روز سه شنبه در نشست حزب حاکم کارگران کره بیان کرده است. رهبر کره شاقتصادی تاکید کرده است که پیونگ یانگ هرگز در رویارویی با خصومت فزاینده آمریکا و تهدیدات هسته ای از امنیت خود در برابر منافع اقتصادی صرف نظر نخواهد کرد.

این نشست در حالی برگزار شده است که رهبر کره شاقتصادی در ماه آوریل به آمریکا هشدار داد فقط تا پایان سال 2019 فرصت دارد تا با اتخاذ مسیری جدید در مذاکرات خلع سلاح به میز مذاکره بیاید در غیر این صورت باید منتظر پیامدهای اصرار بر رویکردهای قبلی باشد. کره شاقتصادی همچنین از هدیه کریسمس برای آمریکا خبر داده بود که تحلیلگران با توجه به عدم پیشرفت در مذاکرات این هدیه را یک آزمایش موشکی دیگر ارزیابی کرده بودند.

کیم جونگ اون تهدید کرد که کشورش در صورت ادامه سیاست خصمانه کره شاقتصادی به تولید سلاح های مورد نیاز برای تامین امنیت خود ادامه خواهد داد.

در حالی که خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید رهبر کره شاقتصادی نشانه روشنی در مورد خروج کشورش از مذاکرات با آمریکا در مورد خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ سخنی نگفت، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری دموکراتیک خلق گزارش کرد که کیم جونگ اون عملا توقف آزمایش های هسته ای را کنار گذاشته است.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که کره شاقتصادی طی ماه های آینده با توجه به جریان افتادن استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) در این کشور از مذاکره جدی با واشنگتن خودداری خواهد کرد.

رهبر کره شاقتصادی تا به امروز سه بار با دونالد ترامپ دیدار کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2994

به "رهبر کره شمالی قول یک سلاح راهبردی جدید داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی قول یک سلاح راهبردی جدید داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید