روایت سینمایی از زندگی جیمز دین و عکاس عکس های معروف او

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، فیلم سینمایی زندگی (لایف) بازسازی دوستی بین جیمز دین بازیگر آمریکایی و عکاسی به نام دنیس استاک است. دنیس استاک، عکاس مجله معروف لابف همان عکاسی است که برخی از عکس های معروف جیمز دین از جمله یک روز بارانی در نیویورک و عکس های تاریخی پیش از مرگ ناگهانی هنرمند جوان گرفته است. جیمز دین، پس از دوره کوتاهی از درخشش در دنیای سینما، سال 1955 در سن 24 سالگی در یک تصادف رانندگی کشته شد.

روایت سینمایی از زندگی جیمز دین و عکاس عکس های معروف او

رابرت پاتیسون در نقش دنیس استاک می گوید: ایفای نقش عکاس و ایستادن پشت لنز تجربه جالبی بود. حس کردن قدرت و توانایی عکاس بویژه در صحنه عکاسی از فرش قرمز را دوست داشتم، وقتی جزیی از جمعیتی و حتی بالاتر از آن صورتت هم پشت دوربین پنهان شده و همه توجه و فشار روی کسی دیگر متمرکز شده است، تو به نوعی احساس آرامش و امنیت می کنی. تجربه متفاوتی بود.

فیلم ساخته آنتون کوربیون، کارگردان هلندی است که کارنامه درخشانی در عکاسی و همچنین در سینما دارد. برخی از منتقدان با اشاره به توانایی کارگردان، با این حال فیلم را فاقد شور و انرژی لازم برای تصویر شخصیت ها و دینامیک بین آنها توصیف نموده اند.

دین دی هان بازیگر نقش جیمز دین با اشاره به نحوه شناخت شخصیت می گوید: فیلم های زیادی از جیمز دین وجود ندارد با این حال من همه فیلم های موجود را نگاه کردم. البته یک نوار صوتی از صدای او وقتی برای دو هفته به خانه اش در ایندیانا می رود موجود است. او یک ضبط صوت مخفی داشت که شامل یک میکروفون بود که در ساعتش جاسازی شده بود و سیمش از آستین به دستگاه ضبط صوتی که به بندش بسته شده بود وصل می شد. این نوار صوتی، ابزار فوق العاده با ارزشی بود برای اینکه توانستم صدای و نحوه حرف زدن واقعی خودش را بشنوم که با حرف زدنش در فیلم های سینمایی فرق می نماید.

فیلم زندگی (لایف) که اولین بار در بخش ویژه فستیوال برلین امسال به نمایش در آمد، همزمان با شصتمین سالمرگ جیمز دین، از اوایل سپتامبر در کشورهای اروپایی در اکران است و در ماه های نوامبر و دسامبر به سینماهای کانادا و آمریکا می رود.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1821

به "روایت سینمایی از زندگی جیمز دین و عکاس عکس های معروف او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت سینمایی از زندگی جیمز دین و عکاس عکس های معروف او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید