رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت سفرهای خبرنگاران با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام نموده است.

رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟

با توجه به سهم بازار بالای این شرکت از بازار گردشگری ایران، می توان این گزارش را مرجع خوبی برای تحلیل رفتار سفر ایرانیان در تعطیلات نوروز دانست.

پرطرفدارترین شهرهای داخلی

به گزارش این شرکت، تهران با اختلاف زیادی به عنوان مبدا بلیط های خریداری شده ثبت شده است و آغاز بیشتر سفرهای مسافران نوروزی، از مبدا تهران بوده است.

مشهد لقب پرمسافرترین مقصد را از آن خود نموده است، ولی در بخش اقامت با آنالیز تعداد هتل های رزرو شده، شیراز در رتبه اول قرار می گیرد و رکورددار بیشترین اسکان مسافران نوروز است.

کیش، مقصد محبوب مسافران تور

آمارهای مربوط به محصول تور خبرنگاران هم در مقایسه با آمارهای ارائه شده در سال 1401 نشان می دهد تورهای کیش همچنان انتخاب اول مسافرانی است که برای سفرهای خود از تور استفاده می نمایند و ترجیح می دهند سفرشان را در قالب یک پکیج کامل داشته باشند.

استانبول، پرمسافرترین مقصد خارجی

در بخش آمارهای مربوط به سفرهای خارجی، استانبول در صدر جدول انتخاب مسافران ایرانی است. بیشترین پروازهای خارجی، بیشترین هتل های رزرو شده و حتی بیشترین جستجوهای پرواز و هتل خارجی هم به استانبول متعلق بوده است.

شاید بتوان دلایلی مثل همسایگی ترکیه با ایران، احتیاج نداشتن به ویزا و در مجموع سهولت دسترسی به این مقصد را علت رکورددار بودن همیشگی استانبول برای ایرانیان دانست.

روابط عمومی شرکت سفرهای خبرنگاران در خصوص آمارهای منتشر شده گفت عموما بخش قابل توجهی از سفرها در این بازه زمانی متعلق به مسافرانی است که به شهرهای محل تولد خود سفر می نمایند و بخش دیگر را سفرهای تفریحی شامل می گردد. آنالیز روندهای تکرارشونده رفتار سفر گروه های مختلف مسافران می تواند دیدگاه خوبی برای فعالان صنعت گردشگری داشته باشد تا با شناخت بیشتر احتیاجهای مسافران امکانات و برنامه های مناسب تری را برای بازه های تعطیلات مشابه بعدی ایجاد نمایند.

منبع: علی بابا
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8343

به "رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد سفرهای نوروزی متعلق به کدام شهرها است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید