ساخت خالکوبی الکتریکی برای نظارت بهتر قلب

به گزارش پرسینا بلاگ، محققان به تازگی پیروز به ساخت خالکوبی الکتریکی شدند که به طور دقیق تر نظارت بر سلامت قلب را انجام می دهد.

ساخت خالکوبی الکتریکی برای نظارت بهتر قلب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، تاکنون مطالبی در خصوص سنسورهای خالکوبی الکترونیکی منتشر شده که نشان می دهد بسیار راحت تر از الکترودهای سخت مرسوم برای نظارت قلب بیماران قلبی است.

براساس گزارش نیواطلس، تیمی از محققان دانشگاه تگزاس در آستین به سرپرستی نانشو لو، این وسیله را ارائه کردند و مدعی شدند که این سنسور بسیار دقیق تر از هر روش دیگری است زیرا با استفاده از دو راه نظارت بر قلب را انجام می دهد.

لازم به ذکر است؛ این وسیله شامل دو سنسور نواری نازک است. یکی از این سنسورها از طلا و پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات و دیگری از پلیمری به نام پلی وینیلیدین فلورید ساخته شده است. سنسور دوم یک پیزوالکتریک است؛ یعنی این سنسور هنگامی که در معرض فشارهای مکانیکی قرار بگیرد بار الکتریکی را فراوری می نماید. همچنین این دو سنسور به ورقه نازکی چسبیده که این ورقه با یک پانسمان تگادرم 3M پوشیده شده است.

این دستگاه به طور موقت به قفسه سینه و در اطراف قلب بیمار می چسبد، این تاتو الکترونیکی به گونه ای انعطاف پذیر است که به هنگام حرکت بیمار، کشیده می گردد تا او احساس ناراحتی نکند.

در حال حاضر این سنسور برای انتقال اطلاعات به یک کامپیوتر متصل می گردد اما محققان امیدوارند تا در آینده این سنسور اطلاعات را بدون اتصال و به وسیله یک برنامه به نزدیک ترین گوشی تلفن همراه منتقل کند.

طبق این گزارش، همانطور که پیش از این گفتیم، این سنسور نظارت بر قلب را به طور همزمان و به وسیله دو روش الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب) و seismocardiography (SCG) انجام می دهد.

الکتروکاردیو گرافی که اکثر مردم با آن آشنا هستند شامل ثبت فعالیت های الکتریکی است که با هر ضربان قلب فراوری می گردد. همچنین (SCG) نیز ارتعاشات قفسه سینه را که همراه با ضربان قلب است، اندازه گیری می نماید. طبق گفته محققان (SCG) شکلی از کنترل کیفیت است که دقت قرائت نوار قلب را نشان می دهد.

سرپرست این مطالعات گفت: ما می توانیم به وسیله این دو سنسور اطلاعات بیشتری را درباره سلامت قلب به دست بیاوریم.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 711

به "ساخت خالکوبی الکتریکی برای نظارت بهتر قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خالکوبی الکتریکی برای نظارت بهتر قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید