ساخت دستگاه تصفیه هوا بدون احتیاج به مواد شیمیایی پاک کننده توسط شرکتی دانش بنیان

به گزارش پرسینا بلاگ، کیفیت هوا یکی از دغدغه های جدی در محیط های بسته است که دستگاه های تصفیه کننده به عنوان راه کاری برای این چالش استفاده می شوند.

ساخت دستگاه تصفیه هوا بدون احتیاج به مواد شیمیایی پاک کننده توسط شرکتی دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک بخش مهم و حیاتی از دستگاه های تصفیه نماینده هوا، فیلترها هستند؛ استفاده از فیلترهایی که بتوانند به خوبی آلاینده ها را جذب نمایند، یکی از دغدغه های سازندگان تجهیزات تصفیه هوا به شمار می رود.

اما توانمندی یک شرکت فناور، در این عرصه کارآمد افتاده و با فراوری فیلترهای پیشرفته، تحولی در فراوری و کارآمدی این تجهیزات به وجود آمده است.

ضرورت افزایش کیفیت هوا برای سلامت

شیوع ویروس کرونا نیز یادآوری دوباره ای بر اهمیت سلامت و کیفیت هوای تنفسی داشت و اهمیت آن را دوچندان کرد. بسیاری از مردم جامعه به دنبال ارتقای کیفیت هوای تنفسی در فضاهای داخلی ساختمان، به استفاده از این تجهیزات روی آورده اند.

بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا نمی توانند ذرات بسیار کوچک را از بین ببرند در حالی که بخشی از عوامل بیماری زا دارای ابعاد کمتر از یک میکرون هستند.

شرکت ایواز آریان گستر سامانه تصفیه هوا فراوری نموده است که از آن برای تصفیه هوا فضای داخل خانه استفاده کرد. در این دستگاه ها با استفاده از اشعه فرابنفش، اثرات ضدباکتری ایجاد می گردد، مشابه اکسیداسیون و یونیزاسیونی که در حین فرآیند طبیعی تابش نور خورشید به وجود می آید را شبیه سازی می نماید.

این ویژگی یونیزه کردن با واکنش های فوتوکاتالیستی عناصر موجود در این سامانه ترکیب شده است تا اثربخشی کل سیستم ارتقاء پیدا کند. این دستگاه ها اکسیدنماینده های سازگار با محیط زیست را برای از بین بردن آلودگی های موجود در هوا و روی سطوح استفاده می نماید.

این محصول ایران ساخت می تواند ضمن کنترل مداوم ذرات ریز معلق در هوا، باکتری های موجود در هوا را از بین برد. یکی مزیت های این فناوری آن است که احتیاجی به تعویض فیلتر ندارد و از مواد شیمیایی پاک نماینده بی احتیاج است. همچنین مصرف انرژی این سامانه کم بوده و هزینه های نگهداری آن نیز پایین است.

اما کاربرد این سامانه به استفاده در صنایع خانگی ختم نشده و علاوه بر محیط داخلی خانه ها، صنایع غذایی و کشاورزی، هتل ها و مراکز تفریحی، ساختمان های اداری قابل استفاده است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7396

به "ساخت دستگاه تصفیه هوا بدون احتیاج به مواد شیمیایی پاک کننده توسط شرکتی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه تصفیه هوا بدون احتیاج به مواد شیمیایی پاک کننده توسط شرکتی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید