سوئد خواهان افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در تهران می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر خارجه سوئد گفت که در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، پیشنهاد تأسیس نمایندگی این اتحادیه در تهران در سطح سفارتخانه را مطرح می نماید.

سوئد خواهان افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در تهران می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آن لیندی وزیر خارجه سوئد امروز (آدینه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد نمود که نمایندگی دائم این اتحادیه در سطح سفارتخانه در ایران دایر گردد.

او به شبکه اس. اف. تی. سوئد گفت، مطمئن نیست که دیگر اعضاء از پیشنهاد وی استقبال نمایند اما تأکید کرد که به عقیده وی این اقدام می تواند نشانه ای از حضور اتحادیه اروپا در منطقه و تمایلش به گفت و گو باشد.

خانم لیندی در این راستا گفت که میان کشورهای اتحادیه اروپا این توافق وجود دارد که اعضاء تمامی کوشش خود را برای جلوگیری از خروج ایران از توافق هسته ای به کار گیرند.

نشست فوق العاده اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه برای آنالیز بحران در غرب آسیا امروز ساعت 15 به وقت محلی برگزار می گردد. خبرگزاری رویترز امروز در مطلبی به نقل از دیپلمات های اروپایی مدعی شد نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (آدینه) گردهم می آیند تا راهی برای دور کردن ایران و آمریکا از تقابل پیدا نمایند. (جزئیات بیشتر)

این برای اولین بار نیست که اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد دفتر در تهران را مطرح می نمایند. بحث تأسیس دفتری به مثابه سفارت در تهران از سال ها پیش مطرح است؛ خرداد ماه سال گذشته نیز بعضی نمایندگان مجلس اروپا به بهانه حفظ برجام پیشنهاد ایجاد دفتر رسمی این اتحادیه را در تهران داده بودند.

بهرام قاسمی سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران در آبان ماه سال 95 در اظهار نظری در این خصوص گفته بود: از یک سال پیش بحث ایجاد این دفتر مطرح شده و بحث باز شدن دفتر اتحادیه توسط طرف اروپایی مطرح شد و در دست آنالیز است و بعید می دانم این موضوع در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2803

به "سوئد خواهان افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در تهران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئد خواهان افتتاح سفارت اتحادیه اروپا در تهران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید