سوزوکی تور H1؛ فقط 300 میلیون تومان!
به گزارش پرسینا بلاگ، سوزوکی از یک خودروی مالی برای بازار هند رونمایی کرد. این هاچ بک، تور H1 نام دارد و درحقیقت نسخه مقرون به صرفه سازی شده از مدل آلتو K10 به شمار می رود. قیمت این هاچ بک نو برابر با 480,500 روپیه است؛ رقمی که معادل 5864 دلار یا چیزی نزدیک به 300 میلیون تومان می گردد.
تمامی عناصر ظاهری سوزوکی تور H1 فریاد می زنند که با یک خودروی فوق العاده مالی طرف هستیم! سپرهای این هاچ بک ریزجثه در هر دو طرف فاقد رنگ و مشکی هستند. رینگ های فولادی مقدار خیلی کوچکی دارند و حتی خبری از قالپاق روی آن ها نیست! این خودروی 3.530 میلی متری بدون آنتن رادیو به دست مشتری می رسد! با توجه به ماهیت مالی، سوزوکی تور H1 فقط در سه رنگ نقره ای متالیک، خاکستری متالیک و سفید یخی فراوری می گردد.
در داخل کابین باید انتظارات حداقلی از سوزوکی تور H1 داشت! داشبورد این خودرو فاقد نمایشگر دیجیتال است و در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتال ابتدایی اطلاعات موردنیاز راننده را نشان می دهد. اما خبر خوش اینکه تور H1 از دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع و جالیوانی یک لیتری در محفظه روی درها سود می برد.
مشخصات فنی سوزوکی تور H1
در زیر کاپوت سوزوکی تور H1 همان موتور 1 لیتری سری K کمپانی ژاپنی واقع شده است. این موتور بنزینی 66 اسب بخار قدرت و 89 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. نکته جالب اینکه این هاچ بک مالی در نسخه دوگانه سوز CNG نیز به فروش خواهد رسید. درصورت استفاده از سوخت گاز، قدرت به 56 اسب بخار و گشتاور به 52.1 نیوتن متر تقلیل پیدا می نماید.
همان طور که قابل حدس است، در سوزوکی تور H1 نیروی موتور به چرخ های محور جلو منتقل می گردد. این وظیفه را یک گیربکس 5 سرعته دستی بر عهده دارد.
و اما قیمت؛ در ابتدا نیز اشاره کردیم که مقرون به صرفه ترین نسخه از سوزوکی تور H1 با پرداخت 480,500 روپیه یا 5864 دلار (معادل چیزی در حدود 300 میلیون تومان) قابل خرید است. این رقم به نسخه بنزنی مربوط می گردد و نسخه دوگانه سوز 570,500 روپیه یا 6962 دلار قیمت دارد؛ یعنی معادل تقریباً 350 میلیون تومان. نکته تأمل برانگیز اینکه سوزوکی آلتو K10 در بازار آزاد قیمت کمتری دارد و هندی ها با پرداخت 399,000 روپیه یا 4869 دلار (243 میلیون تومان) می توانند این مدل مجهزتر و زیباتر را خریداری نمایند!
لازم به ذکر است عایدی سرانه در کشور هندوستان بسیار پایین تر از میانگین جهانی است. درنتیجه عموم مردم این کشور قدرت خرید بالایی ندارند و نمی توانند به سراغ خودروهای گران قیمت و یا حتی مدل هایی با قیمت میانه بروند. چنین شرایطی باعث می گردد قیمت پایین اولویت اصلی خودروسازان و سایر کمپانی های فعال در دیگر حوزه ها باشد.
منبع: دیجیاتو
منبع: فرارو