سیاستمدارانی که کرونا گرفتند ؛ چهره هایی که قربانی شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، کرونا گروهی از سیاستمداران دنیا از جمله ایران، انگلیس، چین، فرانسه و نیجریه و بورکینافاسو را مبتلا و تعدادی از آنها را به کام مرگ فرستاد.

سیاستمدارانی که کرونا گرفتند ؛ چهره هایی که قربانی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، با بالا رفتن آمار تلفات کرونا در دنیا، روز به روز شمار بیشتری از سیاستمداران اعم از وزیران، نمایندگان و مقام های کادر رهبری کشورها نیز به این بیماری دچار می شوند.

پاتریک دووجیان، رئیس شورای شهرستان او دو سن و وزیر پیشین فرانسه که امروز یکشنبه بر اثر ابتلا به کووید 19 در پاریس درگذشت، آخرین نمونه از سیاستمداران سرشناس قربانی کرونا در دنیا است. تنها دو روز پیش از مرگ او، شهرداران دو شهر کوچک فرانسه نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد برکسیت و فرانک ریستر، وزیر فرهنگ فرانسه به همراه دو معاون وزیر دیگر از جمله مقام های فرانسوی هستند که به کرونا مبتلا شده اند. روزنامه لوپاریزین فرانسه با ذکر نام 18 تن از نمایندگان کرونایی مجلس ملی این کشور یادآوری نموده که نسبت به مجموع 577 نماینده مجلس، تا کنون بیش از 3 درصد نمایندگان کرونا گرفته اند.

اما بالاترین مقام سیاسی دنیا که تا کنون به کرونا مبتلا شده بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیاست که دو روز پیش نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شد. به جز او، شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا و ماتیو هانوک، وزیر بهداشت این کشور نیز به کرونا دچار شده اند.

آلبرت، شاهزاده موناکو و نیز همسر 55 ساله نخست وزیر اسپانیا نیز از جمله سیاستمداران و نزدیکان سیاستمداران مبتلا به ویروس کرونا در اروپا هستند.

  • سیاستمداران غیر اروپایی

آمار ابتلای سیاستمداران به کرونا در خارج از اروپا نیز کم نیست. از ابتدای شیوع کرونا در چین و سایر کشورها، چند مقام میانی در چین به این بیماری مبتلا شدند.

قربانی شدن سیاستمداران با ابتلا و مرگ چند تن از مسئولان سیاسی و نمایندگان مجلس ایران ابعاد تازه ای پیدا کرد به طوری که شمار مسئولان سیاسی کشور که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند اکنون از 10 نفر گذشته است. محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هاشم بطحایی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری از جمله قربانیان کرونا در ایران بودند و بعضی نمایندگان و اعضا کابینه این کشور هنوز در قرنطینه کرونا به سر می برند.

  • آفریقا

در آفریقا مهم ترین افراد سیاسی که به کرونا مبتلا شده اند، رئیس دفتر رئیس جمهوری نیجریه و نیز 7 تن از وزیران کابینه بورکینافاسو هستند. در قاره آمریکا نیز تا کنون همسر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و نیز وابسته مطبوعاتی دفتر رئیس جمهوری برزیل به کرونا مبتلا شده اند.

  • چرا سیاستمداران کرونا می گیرند؟

به نظر می رسد که با وجود پیش بینی های نگران کننده در ابتدای شیوع کرونا، هنوز شرایط تا این حد برای خود سیاستمداران جدی نشده بود یا این که نمی خواستند آن را جدی جلوه دهند. رهبران بعضی کشورها آشکارا از جدی نبودن خطر کرونا سخن می گفتند و بی محابا در مجامع عمومی ظاهر می شدند.

این موضوع در خصوص شهرداران و استانداران و بعضی مقام های اجرایی به ویژه مسئولان مدیریت بحران و وزیران و مقام های بخش بهداشت و سلامت خطر بیشتری داشت زیرا آنها بیش از سایرین با افراد جامعه، با بیمارستان ها و حتی با خود بیماران در تماس بوده و هستند.

فاصله گذاری، دورکاری و برگزاری نشست ها به صورت مجازی به منظور پرهیز از تماس نزدیک افراد و سرایت ویروس از جمله تدابیری است که نمایندگان، وزیران و سایر مقام های سیاسی کشورها مجبور به رعایت آن شده اند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3881

به "سیاستمدارانی که کرونا گرفتند ؛ چهره هایی که قربانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمدارانی که کرونا گرفتند ؛ چهره هایی که قربانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید