سی امین دوره یونیورسیاد رسماً شروع شد، رژه کاروان ایران با پرچمداری خدمتی

به گزارش پرسینا بلاگ، مراسم افتتاحیه سی امین دوره بازی های یونیورسیاد در استادیوم سن پائولی شهر ناپل برگزار گردید.

سی امین دوره یونیورسیاد رسماً شروع شد، رژه کاروان ایران با پرچمداری خدمتی

به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاحیه سی امین دوره بازی های یونیورسیاد دانشجویان دنیا در ورزشگاه سن پائولی شهر ناپل ایتالیا برگزار گردید. این رقابت ها با حضور شش هزار ورزشکار از 100 کشور دنیا از 12 تا 23 تیرماه به میزبانی شهر ناپل در ایتالیا برگزار می گردد و کاروان ورزشی ایران نیز با 41 ورزشکار در چهار رشته والیبال، تکواندو، تیروکمان و تیراندازی در این رقابت ها حضور خواهد داشت.

در این مراسم کاروان ایران با ورزشکاران رشته های تیراندازی و والیبال و همچنین مسئولان کاروان رژه رفت. نجمه خدمتی پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه بود.

در مراسم افتتاحیه با جایگاه بزرگترین U (نماد یونیورسیاد) طراحی شد. یک کشتی بزرگ نیز در بالای این نماد در مرکز ورزشگاه افتاحیه دیده می شد. مراسم رژه کاروان های ورزشی با کشور آلبانی که چهار نماینده داشت، شروع شد.

پس از ایتالیا به عنوان میزبان این رقابت ها که با 300 ورزشکار بیشترین شرکت کننده را در مراسم داشت، ژاپن با 279 ورزشکار بزرگ ترین کاروان ورزشی را دارا بود. آمریکا نیز با 273 ورزشکار در رژه حضور داشت. همچنین مکزیک با 185 ورزشکار از جمله کشورهایی است که بیشترین ورزشکار را در یونیورسیاد 2019 دارد.

کاروان طویل و پرجمعیت ایتالیا هنگام رژه به شدت توسط تماشاگران حاضر در ورزشگاه مورد تشویق نهاده شد. بیاتریس ویو، قهرمان دنیا در سال های 2015 و 2017 و قهرمان رشته شمشیربازی پارالمپیک 2016 ریو پرچمدار کاروان ورزشی ایتالیا در مراسم رژه بود.

وینچسکو لوکا، فرماندار منطقه کامپانیا در این مراسم گفت: یونیورسیاد پس از 60 سال بار دیگر به ایتالیا رسید. ما این جنبش را شروع کردیم، سپس در دنیا منتشر شد و قوی تر از قبل به پیش رفت.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان یادآور شد: تمام شما با مدال به کار خود خاتمه نخواهید داد، اما اینکه همه شما به عنوان یک فرد قدرتمندتر ناپل را ترک خواهید کرد، برای تان یک فرصت است.

در این مراسم سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا نیز حضور داشت و ضمن خوش آمدگویی به ورزشکاران حاضر در این رقابت ها، ابراز امیدواری کرد رقابت هایی زیبا و جذاب در این دوره از بازی ها به نمایش گذاشته گردد.

اولگ ماتیستین، رئیس فدراسیون دنیای نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

همچنین توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز در پیامی ویدیویی با تأکید بر حفظ دوستی و احترام در عین رقابت خطاب به ورزشکاران گفت: شاید این رقابت ها سکوی پرتاب شما به المپیک 2020 توکیو باشد.

پرچم فدراسیون دنیای نیز در این مراسم توسط هشت ورزشکار مطرح حمل شد و به نمایش درآمد و مشعل یونیورسیاد 2019 در ورزشگاه ناپولی روشن شد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 777

به "سی امین دوره یونیورسیاد رسماً شروع شد، رژه کاروان ایران با پرچمداری خدمتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی امین دوره یونیورسیاد رسماً شروع شد، رژه کاروان ایران با پرچمداری خدمتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید