شیائومی از دو تلویزیون ردمی با رفرش ریت 120 هرتز رونمایی کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت چینی ردمی که یکی از زیرمجموعه های شیائومی محسوب می گردد، از تلویزیون های هوشمند مدل X 2022 خود در مقدار های 55 و 65 اینچی با رفرش ریت 120 هرتزی و ویژگی های اختصاصی برای تماشای محتواهای ورزشی و بازی کردن به همراه گواهینامه رسمی تیم ایکس باکس در چین رونمایی نموده است. این دو تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.1 هستند و به لطف فناوری FreeSync Premium از قابلیت رفرش ریت متغیر (VRR) بهره می برند. بعلاوه تلویزیون های ردمی از قابلیت Auto Low Latency نیز پشتیبانی می نمایند، به طوری که هنگام اتصال کنسول یا رایانه به شکل اتوماتیک و با تاخیر 4 میلی ثانیه ای به حالت بازی تغییر می نمایند. اگر در حال تماشای ویدیو یا برنامه زنده هستید، رفرش ریت اتوماتیک می تواند به وسیله تلویزیون به 120 فریم در ثانیه تبدیل گردد.

شیائومی از دو تلویزیون ردمی با رفرش ریت 120 هرتز رونمایی کرد

نمایشگر 4K تلویزیون های هوشمند مدل X 2022 شیائومی، از قابلیت HDR و دالبی اتموس نیز پشتیبانی می نمایند. آنها 94 درصد از رنگ DCI P3 را پوشش می دهند و دارای کالیبراسیون خوبی هستند. رابط کاربری MIUI TV 3.0 روی چیپست چهار هسته ای Cortex A73 با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات این دو تلویزیون هوشمند خواهند بود. سیستم صوتی این تلویزیون ها، ساب ووفر 8 واحدی است که به واسطه آن صدای دور از فاصله 10 متری پشتیبانی می گردد. علاوه بر این دستیار صوتی داخلی Xiao Ai آن استفاده از آن را بسیار ساده تر می نماید.

تلویزیون های هوشمند مدل X 2022 ردمی از تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) به وسیله فروشگاه های شیائومی در چین برای فروش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. پیش فروش این دو محصول نیز از امروز شروع می گردد. قیمت مدل 55 اینچی 2700 یوان (420 دلار/365 یورو/31500 پوند) و مدل 65 اینچی نیز 3500 یوان (550 دلار/470 یورو/4100 پوند) خواهد بود.

شیائومی اوایل امسال اولین سری از تلویزیون های هوشمند ردمی ایکس ، Redmi Smart TV X Series را در هند عرضه کرد. تلویزیون های سری می شیائومی بازه قیمتی گسترده ای دارند و از محصولات مالی تا رده بالا را پوشش می دهند، ولی تلویزیون های ردمی در میزان بزرگ معرفی شدند و برچسب قیمتیشان آن ها را در بخش میانی بازار قرار می دهد. ردمی اعلام نموده که در هند بیش از 170 میلیون دستگاه تلویزیون وجود دارد، که از این میان حدود 100 میلیون هنوز تلویزیون های CRT هستند، 50 میلیون تلویزیون های غیرهوشمند و 20 میلیون به جامانده نیز تلویزیون های هوشمند هستند. با وجود فرصتی به این بزرگی، ردمی می خواهد برند خود را در بخش تلویزیون های هوشمند جا بیاندازد و مثل همواره در مقایسه با سایر تولیدنمایندگان در این عرصه مقرون به صرفه ترین دستگاه ها را عرضه کند.

اولین تلویزیون های هوشمند ردمی در سه سایز 50 اینچ، 55 اینچ و 65 اینچ عرضه شد. در این سه تلویزیون هوشمند، به جز میزان صفحه نمایش سایر مشخصات یکسان است. هر سه این تلویزیون ها دارای پنل 4K LED با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل هستند و از محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی می نمایند. آن ها بعلاوه پشتیبانی از دالبی ویژن را نیز به همراه دارند. در بخش درونی، این تلویزیون های هوشمند از تراشه استفاده شده در تلویزیون Mi QLED که تراشه 4 هسته ای 64 بیت مدیاتک 6911 است، بهره می برند. هر سه تلویزیون از 2 گیگ رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند.

موتور تصویر Vivid شیائومی نیز در این دستگاه ها تعبیه شده است تا با ارائه رنگ های واقعی تر، تجربه بصری بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. ویژگی The Reality MEMC نیز برای تبدیل محتوای 24 فریم بر ثانیه به 60 فریم بر ثانیه در این دستگاه ها استفاده شده است. گستره رنگ DCI-P3 و رنگ Adobe RGB نیز از مواردی هستند که در تلویزیون های هوشمند ردمی پشتیبانی می شوند. در خصوص حالت های تصویر نیز شما گزینه هایی همانند دالبی ویژن روشن، تاریک، بازی، +HDR10 ، HDR شفاف ، استاندارد ، فیلم و … خواهید داشت.

در بخش صدا نیز از یک اسپیکر 30 وات با پشتیبانی از DTS Virtual X، دالبی اودیو و دالبی اتموس استفاده شده است. فناوری DTS Virtual X که به وسیله شرکت DTS ارائه شده سبب بهبود باس، ایجاد صدای فراگیر مجازی و مکالمات واضح تر می گردد. تلویزیون های هوشمند ردمی از رابط کاربری PatchWall UI بهره می برند که بر پایه سیستم عامل Android TV 10 است. از ویژگی های نرم افزاری این دستگاه ها می توان به جستجوی کلی، توصیه های هوشمند، حالت کودک و مرکز کاربر اشاره نمود که مورد آخر تریلر های آینده را به شما نشان می دهد.

بعلاوه تلویزیون های هوشمند ردمی به همراه برنامه ی داخلی Mi Home عرضه شده که می توان از آن برای کنترل دستگاه های خانه هوشمندی همانند لامپ هوشمند می، دوربین می و … استفاده کرد. این برنامه برای تلویزیون ساخته شده و از حالت تصویر در تصویر نیز پشتیبانی می نماید. از دیگر ویژگی های این تلویزیون ها می توان به کروم کست داخلی، گوگل اسیستنت، و فروشگاه گوگل پلی اشاره نمود. بعلاوه آن ها از فناوری ALLM (حالت تاخیر زمانی کم اتوماتیک) نیز پشتیبانی می نمایند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7862

به "شیائومی از دو تلویزیون ردمی با رفرش ریت 120 هرتز رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از دو تلویزیون ردمی با رفرش ریت 120 هرتز رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید