صدرنشین انحراف فرمان در خودروهای داخلی معرفی گردید

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام نمود: خودرو پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد.

صدرنشین انحراف فرمان در خودروهای داخلی معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سید نواب حسینی منش با بیان این که در حال حاضر دو خودروی نیسان و پراید بیشترین آمار مردودی در آزمون های مراکز معاینه فنی را از آن خود نموده و رتبه نخست را به دست آورده اند، توضیح داد: خودروی پر تیراژ فراوری داخلی، رتبه نخست را در مردودی از انحراف فرمان که نشان دهنده جلوبندی ضعیف خودرو است به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 2 میلیون و 400 هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز 14گانه شهر تهران مراجعه نموده اند، اظهارکرد: 27.7 درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران مربوط به خودروی پراید است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه گفت: متاسفانه 9 درصد از خودروهای پراید مراجعه کننده بیش از یک ایراد داشته اند که بر اساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل 84 به بالا از تست آلایندگی 17 درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل 84 به پایین 48 درصد است.

به گفته حسینی منش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخ ها 10.5 درصد، در تست ترمز 6 درصد و در تست یاری فنر 5.7 درصد است.

وی به اظهارات رئیس پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه که از سال 99 شماره گذاری خودرو سواری پراید متوقف می گردد، اشاره نمود و گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور، 34 درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بوده اند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچک ترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج می گردد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران حسینی منش گفت: اولین پراید در سال 1988 در شرکت فورد آمریکا فراوری شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط فراوری آن به کره فروخته شد. آن ها نیز دو سال پس از فراوری باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط فراوریش را به ایران فروختند اما متاسفانه شاهدیم خودرویی که در کشورهای آمریکا و کره تنها سه سال فراوریشده، در کشور ما به رغم تمام اظهارات کارشناسی در غیراستاندارد بودن این خودرو بیش از 30 سال است که فراوری می گردد و فراوریکننده قصد توقف فراوری آن را نیز ندارد.

این مطلب برایم مفید است

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1071

به "صدرنشین انحراف فرمان در خودروهای داخلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشین انحراف فرمان در خودروهای داخلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید