طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه های کوانتومی

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ونچربیت، ماژول یادشده یک نوع نرم افزار کوانتومی منبع باز است که در راستای تحقق هدف آی بی ام به منظور افزایش کاربرد رایانه های کوانتومی عرضه می گردد.

طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه های کوانتومی

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این ماژول یادگیری ماشینی Qiskit نام دارد و از توان پردازش بسیار بالای رایانه های کوانتومی به منظور افزایش توانمندی سیستم های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بهره می گیرد. افزایش قدرت مدل های یادگیری ماشینی، می تواند غلبه بر چالش های علمی و حل مسائل پیچیده در حوزه های گوناگون را با سرعت و دقت بیشتری ممکن کند.

ماژول یادشده بر روی انواع رایانه های کوانتومی قابل نصب است، بدون آنکه احتیاجی به تغییر عمده طراحی و معماری آنها باشد. همچنین می توان آنها را برای انجام فرایندهای مختلفی برنامه ریزی کرد. آی بی ام می گوید از این طریق می توان سرعت اجرای بعضی برنامه های کاربردی پیچیده را تا صد برابر افزایش داد.

این ماژول مدت زمان مورد احتیاج سیستم های هوش مصنوعی برای یادگیری به وسیله دریافت اطلاعات و تغذیه از خارج را به حداقل می رساند. در عین حال هنوز راه حلی برای چالش کاهش مدت زمان مورد احتیاج برای انتقال اطلاعات حجیم به رایانه های کوانتومی و سپس استخراج آنها به دست نیامده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6842

به "طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه های کوانتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ماژول ویژه ارتقای یادگیری ماشینی با رایانه های کوانتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید