کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ های ایران است

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ های ایران است.

کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ های ایران است

جهت دریافت خدمات طراح خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ های ایران است که ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی را میتوان در این بنای لوکس دید. این بنا امروزه به موزه تبدیل شده و اشیای گرانبهایی در آن نگهداری می گردد.

عمارت باغچه جوق در روستای باغچه جوق شهر ماکو قرار گرفته است، پس اگر برای خروج از کشور قصد عبور از مرز بازرگان را داشتید، بازدید از این کاخ زیبا را از قلم نیاندازید. کاخ باغچه جوق به اقبال السلطنه ماکویی که از سرداران مظفرالدین شاه بوده، تعلق دارد. این بنا که یک شاهکار معماری است، در یک باغ 11 هکتاری زیبا با درختان گوناگون قرار گرفته است و برای ساختن تزئینات و زیبایی های آن حدود 30 سال زمان صرف شده است.

با قدم گذاشتن در این عمارت باشکوه و تماشا وسایل زندگی این سردار، به حال و هوای گذشته برمی شد و می توانید برای ساعاتی در قرن گذشته زندگی کنید.

ساخت عمارت باغچه جوق از زمان تیمور پاشاخان آغاز شده و تا زمان پسرش مرتضی قلی خان مشهور به سردارماکو طول کشیده است. درب این بنا از سال 1364 به بعد برای بازدید عموم گگردده و نام آن هم در سال 1375 به لیست آثار ملی ایران افزوده شده است.

ساختمان این بنا دارای تالاری عظیم با سالن های متعدد است که همه آنها نقاشی، گچبری و آینه کاری های با ارزشی دارند و بسیار تماشای هستند. باغسازی این کاخ بسیار منحصر بفرد است و می توانید در آن درختان میوه کهن زیادی را در بستر کوه ببینید یا در کنار رودخانه پرآبی که از کنار این باغ می گذرد بنشینید و لذت ببرید. در این عمارت اتاق بسیار معروفی به نام اتاق چهره ها وجود دارد؛ تمام وسایل این اتاق به رنگ صورتی هستند و شیشه های پنجره ها رنگارنگ و کار دست هنرمندان دوره قاجار است. حوضخانه یا تالار آینه در این بنا، محل برپا کردن جشن های مختلف و مراسمات خاص بوده که تماما آینه کاری و گچبری شده و میتوان آن را از زیباترین و مجلل ترین قسمت های این کاخ دانست.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7721

به "کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ های ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ موزه باغچه جوق یکی از زیباترین کاخ های ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید