فائقی و آسیب شناسی شکست کمیته ملی المپیک در تایلند؛ برندهای جهانی ورزش ما غایب هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، سعید فائقی معاون پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: نه تنها از افرادی که برند هستند استفاده نمی کنیم، بلکه کسانی را در رأس کمیته ملی المپیک به کار می گیریم که به لحاظ ورزشی در دنیا خیلی مطرح نیستند.

فائقی و آسیب شناسی شکست کمیته ملی المپیک در تایلند؛ برندهای جهانی ورزش ما غایب هستند

با قیمت تور تایلند اردیبهشت 99 به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

سعید فائقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره اهمیت کسب کرسی های بین المللی در ورزش ایران گفت: بحث کرسی های بین المللی یکی از ارکان ورزش است. در واقع جزو موارد و وظایفی است که باید به آن بپردازیم. ما در در مدیریت دنیای ضعیف برخورد می کنیم. باید بتوانیم در همه رده ها و کمیته ها کوشش کنیم که موقعیتی را به دست بیاوریم. همانطور که قهرمانی و مدیریت مهم است، کسب کرسی های بین المللی هم اهمیت دارد. در واقع باید به لحاظ منطقه ای، قاره ای و دنیای برای تحقق سیاست هایی که به دنبال آن هستیم، موقعیت ایجاد کنیم. همان طوری که در سیاست بحث حضور ایران در سازمان ملل و ... مهم است، به همان اندازه حضور مدیران ما در کرسی های بین المللی ورزشی واجب و لازم است.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی درباره برگزاری انتخابات شورای المپیک آسیا و تکرار پست عضویت در هیئت اجرایی برای ایران درست مثل انتخابات 4 سال قبلی که بعضی از آن به عنوان شکست یاد می نمایند، گفت: باید از همه امکانات مان استفاده کنیم. بارها گفته ام که در وزارت امور خارجه وابسته های فرهنگی، بازرگانی و ... داریم. ما دیده ایم که در دنیا از افراد مشهور به عنوان سفیران صلح و ... استفاده می نمایند. متاسفانه این ضعف در ایران وجود دارد. در واقع از این قهرمانان و برندها که یک چهره بین المللی هستند، استفاده نمی کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که سفرای ما در سایر کشورها نیز باید در موضوع کسب کرسی در ورزش فعال باشند. مثلاً وقتی یکی از کشورهای آسیایی دارای نامزد در شورای المپیک آسیا می گردد، سفیر آن کشور به تکاپو می افتاد و از وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک وقت می گیرد تا درباره کسب رأی برای آن نماینده به رایزنی بپردازد. من هیچ وقت یادم نمی آید در خبرها عنوان گردد که سفیر ایران در فلان کشور چنین کاری را در عرصه ورزشی انجام داده باشد. متاسفانه ما این موضوع را خیلی جدی نمی گیریم و به صورت جدی به آن نمی پردازیم. باید عزم ملی درخصوص کسب کرسی های بین المللی داشته باشیم و وزارت ورزش و کمیته المپیک هم رایزنی های لازم را داشته باشند.

فائقی درباره انتخابات اخیر شورای المپیک آسیا در تایلند و عدم کسب کرسی بالاتر نسبت به انتخابات چهار ساله توسط ایران و قرار دریافت در رده کشورهایی که حرف خاصی برای گفتن در ورزش ندارند، به خبرنگاران گفت: در شورای المپیک آسیا از همه دارایی های خود استفاده نمی کنیم. کسانی را داریم که در دنیا برند هستند. برای مثال هاشمی طبا چون عضو کمیته بین المللی المپیک بود، یک برند محسوب می شد، ولی ما این افراد استفاده نمی کنیم؛ همچنین علی دایی و المپین ها که افراد کوچکی در آسیا نیستند. می توانیم این بخش را فعال کنیم تا یاری نمایند، اما از وجود آنها بهره نمی بریم. در طرف مقابل مسئولان شورای المپیک آسیا می بینند که ما در جمع خودمان نه تنها از این افراد استفاده نمی کنیم، بلکه کسانی را در رأس کمیته ملی المپیک به کار می گیریم که به لحاظ ورزشی در دنیا خیلی مطرح نیستند. آنها وقتی می بینند که این موضوع برای ما مهم نیست، با خودشان می گویند که چرا باید دلمان به حال ورزش ایران بسوزد. این مسائل موثر هستند و نمی توانیم صندلی های مدنظر را کسب کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2902

به "فائقی و آسیب شناسی شکست کمیته ملی المپیک در تایلند؛ برندهای جهانی ورزش ما غایب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائقی و آسیب شناسی شکست کمیته ملی المپیک در تایلند؛ برندهای جهانی ورزش ما غایب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید