فارس من، بازاریابی تلفنی، شگرد جدید دلالان رجیستری

موضوع سوء استفاده از اطلاعات مسافران برای رجیستر تلفن همراه، موضوع تازه ای نیست و با وجود پیگیری های اجرا شده، دلالی از بازاریابی شبکه های اجتماعی به بازاریابی تلفنی رسیده است.

فارس من، بازاریابی تلفنی، شگرد جدید دلالان رجیستری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران، حدود 2 سال از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه می گذرد و تاکنون، مسائل آن در ابعاد مختلف خودشان را نمایش دادند. تعدادی از مخاطبان نیز در سامانه فارس من شکایتی از این طرح را مطرح کردند.

مخاطبان اعلام نمودند:ما مرداد ماه از طریق عتبات دانشگاهیان خراسان رضوی راهی کربلا شدیم و دو روز بعد از برگشت، پیامکی برای من و همسرم و اکثر افراد کاروان مبنی بر ثبت یک شماره همراه آمد. پس از پیگیری، متوجه شدیم فرد یا افرادی بدون اطلاع ، سیم کارتی را به صورت غیرقانونی ثبت کردند و به همین وسیله گوشی تلفن همراه رجیستر کردند.

موضوع سوء استفاده از اطلاعات مسافران برای رجیستر تلفن همراه، موضوع تازه ای نیست ولی نکته جالب اینجاست که با وجود رسانه ای شدن این موضوع و پیگیری آن از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دلال های رجیستری نه تنها منزوی نشدند بلکه با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دادند تا جایی که بازاریابی این دلالان از شبکه های اجتماعی به بازاریابی تلفنی رسیده است.

بازاریابی تلفنی دلالان رجیستری

حسنی باقری یکی از مخاطبان در تماس با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهار کرد: چند روز پیش، فردی در تماس تلفنی با منزلم، از من پرسید که آیا طی این دو ماه محرم و صفر قصد مسافرت به عتبات و عالیات را دارم.همچنین از من پرسید که امسال به مسافرت خارجی رفته ام یا نه!

وی ادامه داد: به دلیل آنکه در ابتدای محرم، به این سفر زیارتی رفته بودم، به این سوال پاسخ مثبت دادم و پس از آن، به من پیشنهاد شد که می توانم، مقداری از هزینه سفرم را از این شرکت دریافت کنم.

باقری تأکید کرد: خانمی که با من تلفنی صحبت می کرد به من گفت که این یک پیشنهاد ویژه است و فقط تعداد محدودی از افراد می توانند از تسهیلات این شرکت استفاده کنند.

وی افزود: همچنین این فرد تأکید کرد که برای راستی آزمایی باید کپی مدارک سفرم را برایشان ارسال کنم تا بتوانند فرآیند دریافت جایزه را سریعتر انجام دهند. من در ابتدا از این موضوع ذوق زده شدم ولی پیش از ارسال مدارک با همسرم، مشورت کردم و او این کار را راهی برای کلاهبرداری دانست.

باقری گفت: به همین خاطر هم از این موضوع منصرف شدم و شماره را سریعا به پلیس اطلاع دادم.

هوشیاری این شهروند موجب شد تا کلاه گشاد دلالان بر سرش قرار نگیرد و پس از چند روز متوجه نشود که یک گوشی تلفن همراه با کد ملی اش به ثبت کرده است؛ اما افرادی هستند که به بهانه چند هزار تومان، مدارک خود را به راحتی در اختیار سودجویان قرار می دهند.

واکنش وزیر ارتباطات به کلاهبرداری از زائران

پیش از این، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سوء استفاده از زائران بیت الله الحرام در ماه ذی الحجه نیز با توئیتی اعلام نمود که این موضوع سریعتر پیگیری می شود.

وی در این توئیتی نوشت:

برای تحقق این وعده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مأموریت پیگیری و شناسایی دفاتر پیشخوان را برعهده گرفت.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور قطع از اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی حمایت می کند اما در کنار این موضوع، حمایت از حقوق مردم و حفظ و پیگیری حق الناس هم برای این وزارتخانه اهمیت دارد.به همین دلیل از مردم می خواهم برای جلوگیری از سوءاستفاده، مدارک شناسایی خود مانند پاسپورت را به افراد و دفاتر مسافرتی ندهند.

تعلیق دفاتر خطاکار

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی درباره پیگیری این موضوع توضیح داد: با بررسی های این سازمان معین شد که 200 دفتر فروش سیم کارت برای ارائه سیم کارت رایگان به حجاج اقدام کردند تا از این طریق برای رجیستری گوشی قاچاق مسئله ای نداشته باشندو این دفاتر تعلیق شدند.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور قطع از اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی حمایت می کند اما در کنار این موضوع، حمایت از حقوق مردم و حفظ و پیگیری حق الناس هم برای این وزارتخانه اهمیت دارد.

جوشقانی گفت:به همین دلیل از مردم می خواهم برای جلوگیری از سوءاستفاده، مدارک شناسایی خود مانند پاسپورت را به افراد و دفاتر مسافرتی ندهند.

پیگیری مسائل طرح رجیستری

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شیوه کار قاچاقچیان تلفن همراه توضیح داد: قاچاقچیان مبالغی را به شهروندان می پردازند و به این ترتیب با پاسپورت اشخاصی که مسافرت به کشورهای خارجی داشتند، گوشی تلفن همراه را در سامانه ثبت و رجیستر می کنند.

وی افزود: البته در یک مقطع زمانی ، ارتباط مناسبی بین سامانه گمرک و ناجا نبود و همین امر موجب می شد تا اشخاص با یک نام نویسی ساده در سامانه گمرک بتوانند گوشی تلفن همراه رجیستر کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: خوشبختانه با اتصال این دو سامانه مشکل برطرف شده است و برای حل مسائل دیگر این طرح هم پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

با توجه به فرارسیدن ایام ماه محرم و صفر و عزاداری و حضور حداکثری مردم در مراسم حماسی پیاده روی اربعین، این مشکل و تخلف به نقطه اوج خود برسد و سوء استفاده کنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز به هدف خود دست پیدا می کنند. اگر طرح رجیستری برای جلوگیری از تخلف و قاچاق تلفن همراه در حال اجراست، پس باید وزارت ارتباطات فکری به حال این شکاف های بزرگ کند تا بیش تر از این از عدم آگاهی مردم استفاده نشود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: بروزرسانی: 25 مهر 1398 شناسه مطلب: 1460

به "فارس من، بازاریابی تلفنی، شگرد جدید دلالان رجیستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، بازاریابی تلفنی، شگرد جدید دلالان رجیستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید