فدراسیون جهانی تاریخ سازی کرد؛ سرمربی سابق تیم ملی ایران 6 سال محروم شد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) سرمربی سابق تیم ملی ایران به علت تخلف در مسابقات بین المللی با محرومیت سنگین و تاریخی روبرو شد.

فدراسیون جهانی تاریخ سازی کرد؛ سرمربی سابق تیم ملی ایران 6 سال محروم شد

به گزارش سایت شطرنج 24، ایگور رائوسیس استاد بزرگ شطرنج اروپا که ملیت لتونی دارد، روز شنبه هنگامی که تورنمنت شطرنجی در ولکا در حال برگزاری بود در شرایطی به دنیای شطرنج برگشت که با نام مستعار بازی می کرد و شرایط بهداشتی و استفاده از ماسک باعث شده بود که کسی او را شناسایی نکند اما هنگامی که یک استاد بزرگ این موضوع را متوجه شد، رائوسیس که دو بازی اول خود را با برد تمام کرده بود از مسابقات اخراج شد. این اقدام رائوسیس در حالی بود که رقابت های ولکا تنها 140 یورو برای نفر اول جایزه داشت.

البته این اولین تقلب رائوسیس در مسابقات بین المللی نیست، او در سال 2019 در مسابقات استراسبورگ فرانسه هنگام مسابقات در حالی دستگیر شد که در سرویس بهداشتی مشغول استفاده از موبایل بود، او از موبایل برای آنالیز مسابقه اش و استفاده از هوش مصنوعی برای ادامه مسابقه استفاده کرده بود. براساس قانون، همراه داشتن موبایل در مسابقات شطرنج ممنوع است و کسی اجازه ندارد در زمان مسابقه موبایل همراه خود داشته باشد.

بدین ترتیب با دو تخلف بزرگ رائوسیس در دو سال اخیر، فدراسیون جهانی شطرنج سنگین ترین محرومیت تاریخ این ورزش را برای او در نظر گرفت و برای 6 سال از حضور در مسابقات بین المللی محروم شد و البته عنوان استاد بزرگی را هم از او گرفتند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5680

به "فدراسیون جهانی تاریخ سازی کرد؛ سرمربی سابق تیم ملی ایران 6 سال محروم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون جهانی تاریخ سازی کرد؛ سرمربی سابق تیم ملی ایران 6 سال محروم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید