فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با تکیه بر دانش شرکت های دانش بنیان

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: چالش اصلی صنعت فولاد، با تکیه بر توانمندی شرکت های دانش بنیان حل می گردد.

فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با تکیه بر دانش شرکت های دانش بنیان

صاحبکار اظهار داشت؛

به گزارش خبرنگاران، سید محمد صاحبکار یکی از چالش های اصلی فراوری فولاد ایران را وابستگی این صنعت به واردات الکترودگرافیتی بیان کرد و گفت: در حال حاضر الکترودگرافیتی مورد احتیاج کشور به طور کامل از خارج وارد می گردد.

وی اضافه نمود: برای واردات الکترود گرافیتی، ارز قابل توجهی از کشور خارج می گردد، لذا فراوری داخلی این محصول باید در اولویت اصلی بخش صنعت و معدن کشور قرار گیرد.

صاحبکار در رابطه با مشکل تامین مواد اولیه فراوری الکترودگرافیتی، گفت: مواد اولیه مورد احتیاج برای فراوری الکترود گرافیتی، کک سوزنی است که فراوری کک سوزنی با کیفیت بالا در انحصار کشورهای معدودی است؛ لذا برای بومی سازی الکترودگرافیتی، دستیابی به فراوری کک سوزنی، شرط اساسی نیل به این هدف است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری اضافه نمود: به منظور برطرف موانع تامین الکترودگرافیتی مورد احتیاج صنایع فراوریی کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات متعددی را در دست اجرا دارد و باید همه توان کشور در این زمینه شناسایی گردد و با هم افزایی آنها، به نتیجه مطلوب رسید.

رییس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: به منظور بومی سازی و توسعه دانش فنی و فرآیند فراوری کک سوزنی و فرآوری خوراک آن با تکیه بر توانمندی پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان فراخوان صورت گرفته است که این فراخوان در محورهای گوگردزدایی از روغن های آروماتیکی سنگین، جداسازی ذرات QI از قیر قطران زغال سنگ، فرایند فراوری کک اسفنجی و کک سوزنی و فراوری کک سوزنی با استفاده از خوراک هایی که احتیاج به کاهش گوگرد و ذرات جامد ندارند، اطلاع رسانی شده است.

صاحبکار افزود: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به سامانه اطلاع رسانی چالش های فناوری و نوآوری ایران یا وبسایت مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانی www.Daneshbonyan.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 359

به "فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با تکیه بر دانش شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان ملی برای فراوری کک سوزنی با تکیه بر دانش شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید