فوت 335 بیمار کووید 19 در شبانه روز گذشته ، شناسایی 5814 بیمار جدید در کشور

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 335 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 32 هزار و 320 نفر رسید و 31 استان همچنان در شرایط قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند.

فوت 335 بیمار کووید 19 در شبانه روز گذشته ، شناسایی 5814 بیمار جدید در کشور

به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 5 هزار و 814 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 169 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 562 هزار و 705 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 450 هزار و 891 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 4952 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز چهار میلیون و 689 هزار و 118 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور اجرا شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

43 شهرستان در شرایط فوق حاد کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون 192 شهرستان کشور در شرایط قرمز و 72 شهر در هشدار کرونا قرار دارند و از بین شهرهای با شرایط قرمز 43 شهرستان دارای وضع بسیار حاد و خطرناک هستند.

لاری ادامه داد: شهرستان های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد در شرایط بسیار حاد کرونا هستند که تا آخر این هفته مشمول اعمال محدودیت های شدید و تعطیلی مشاغل گروه دو، سه و چهار می شوند و در صورت لزوم این محدودیت ها تمدید می شود.

وی گفت: کنترل و مهار کرونا در کشور مستلزم توجه جدی به دستورالعمل ها در همه استانها و همکاری همه دستگاهها و بخشهای مختلف با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. امیدواریم با عزم ملی و همکاری همه مردم و مسئولان بتوانیم از شرایط نگران کننده اپیدمی کرونا عبور کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5902

به "فوت 335 بیمار کووید 19 در شبانه روز گذشته ، شناسایی 5814 بیمار جدید در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 335 بیمار کووید 19 در شبانه روز گذشته ، شناسایی 5814 بیمار جدید در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید