محمدی: دبیر مخالف برگزاری مسابقات باشگاه های جهان بود، ذینفع ها اصرار کردند، سطح لیگ داخلی ما از این مسابقات بالاتر بود

به گزارش پرسینا بلاگ، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: علیرضا دبیر مخالف برگزاری مسابقات باشگاه های جهان بود ولی کسانی که ذینفع بودند، اصرار داشتند مسابقات حتما برگزار شود.

محمدی: دبیر مخالف برگزاری مسابقات باشگاه های جهان بود، ذینفع ها اصرار کردند، سطح لیگ داخلی ما از این مسابقات بالاتر بود

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا محمدی در پایان مسابقات کشتی آزاد باشگاه های جهان، در مورد مصدومیت حسن یزدانی گفت: امیدوارم که چیزی نباشد. به ورزش کشور شوک وارد شد و خیلی از مردم جویای شرایط حسن یزدانی هستند. حسن از ناحیه زانوی پای راست آسیب دیدگی کهنه داشته که در روز چهارشنبه در حین تمرین آسیب دیدگی اش تشدید شده و جمعه که به تهران رسیدیم با هماهنگی دبیر و دکتر پورسعید یک تیم پزشکی بلافاصله به خانه کشتی رفتند و کار یخ درمانی او را انجام دادند. امروز (شنبه) دکتر کیهانی پای او را معاینه خواهد کرد. مشکل حادی نیست، حتی اگر موضوع به جراحی کشیده گردد، حتما حسن به روی تشک برمی گردد و به هدف بزرگترش می رسد.

وی درباره سطح کمی و کیفی کشتی آزاد باشگاه های جهان بیان کرد: این ششمین دوره این مسابقات بود که در بجنورد برگزار شد. جا دارد از استاندار خراسان شاقتصادی، سازمان لیگ، تماشاگران و مردم مهمان نواز بجنورد تشکر کنم. مسابقات به لحاظ برگزاری عالی و استقبال و تماشاگر خوب بود ولی به لحاظ کیفی در سطح خوبی برگزار نشد. این یک واقعیت است و به جرات سطح لیگ داخلی ما از باشگاهی جهان بالاتر بود. حتی قهرمان کشوری و مرحله اول انتخابی جام تختی هم سطح بالاتری داشت و این جای نگرانی دارد. در این خصوص خیلی مسائل وجود دارد. هدف هر مسابقه ای از جمله لیگ باید کمک به کشتی باشد، اما این اتفاق در باشگاه های جهان رخ نداد.

محمدی اضافه کرد: کشتی گیرانی که گزینه ما هستند مثل بهنام احسانپور در وزن 61 کیلوگرم روی تشک رفت و این به کشتی ملی ما آسیب می زند . علیرضا کریمی که قرار بود در ایتالیا در 97 کیلوگرم محک بخورد، در بجنورد در 92 کیلوگرم کشتی گرفت و جای تعجب دارد که چرا از او با وجود مصدومیت استفاده شد. نمی خواهم موضوع را گردن کسی بیندازم اما نمی دانم پشت پرده آن تیم چه گذشت که از او باز هم استفاده کردند چون آنقدر مصدومیتش حاد بود که نتوانست به کشتی ادامه دهد. کار برای کادرفنی سخت است و انتظار مردم هم از کشتی به حق هست.

سرمربی تیم ملی آزاد تاکید کرد: این نظر شخصی من است که به جز بحث اقتصادی، این رقابت ها به لحاظ فنی هیچ نکته مثبتی نداشت. ما زمان را از دست دادیم، یک موضوع را باید در نظر بگیریم، شرایط اقتصادی بچه ها خوب نیست، ما در پارادوکس قرار گرفتیم از یک طرف مسائل اقتصادی بچه ها برطرف گردد و از طرف دیگر موفقیت تیم در المپیک، ما در این بین گرفتار شدیم و فقط به خاطر بحث اقتصادی سکوت کردیم ولی به لحاظ فنی به نفع تیم ملی نبود هم به لحاظ جسمی و هم تمرینات.

محمدی ادامه داد: من این موضوع را به رئیس فدراسیون کشتی انتقال دادم. شخص علیرضا دبیر مخالف برگزاری باشگاه های جهان بود ولی کسانی که ذینفع بودند، اصرار داشتند مسابقات حتما برگزار گردد. خودم شاهد این موضوع بودم که دبیر گفت مسابقات برگزار نگردد. شهریور ماه مسابقات جهانی را تمام کردیم و حالا عملا دی ماه را هم از دست می دهیم و نمی توانیم به جز تعداد محدودی، اردویی داشته باشیم. ما چهار سهمیه نگرفته ایم و کارمان سخت است. ورزش ایران سخت ترین المپیک را در توکیو تجربه خواهد کرد.

وی گفت: یک ماه بعد از برگزاری جام تختی، قهرمانی آسیا را داریم و 40 روز پس از آن گزینشی اول و اگر سهمیه هایمان در چین کامل نگردد، اردیبهشت ماه باید به بلغارستان برویم. خردادماه جام زیلکوفسکی لهستان را داریم و مرداد هم المپیک از راه می رسد. اولین هدف ما کسب سهمیه کامل است و بعد از آن افتخارآفرینی در المپیک. هرچند زمان از دست رفته و حداقل پروسه 4 ساله برای موفقیت در المپیک نیاز داریم. امیدوارم مسئولان به فدراسیون کشتی کمک کنند و دبیر را در این مخمصه تنها نگذارند.

محمدی ضمن تشکر از حامیان اقتصادی حاضر در مسابقات لیگ برتر و باشگاه های جهان، شرح داد: کسانی که چند سال است در کشتی ما سرمایه گذاری می کنند از جمله تیم بازار بزرگ هدفشان کمک به کشتی است اما ما خانواده کشتی باید نگران کشتی باشیم و فقط منافع شخصی را در نظر نگیریم . حدود 2 ماه پیش دبیر در جلسه ای اعلام کرد مخالف برگزاری باشگاه های جهان است ولی مسائل اقتصادی فدراسیون خیلی زیاد است و امیدوارم این مسائل حل گردد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد محرومیت ورزش روسیه از حضور در المپیک گفت: المپیک با حضور روس ها دلچسب است، این را نباید کتمان کنیم که اگر روس ها نیایند یک مدعی کم می گردد. آنها به همین راحتی از المپیک نمی گذرند و ما باید دنبال هدف خودمان باشیم.

محمدی در پایان اعلام کرد: اخیرا من و محمد بنا به همراه رئیس فدراسیون کشتی چند جلسه با سلطانی فر و صالحی امیری داشتیم که آنها کاملا حمایتی و مثبت صحبت کردند. این برای من و بنا دلگرم کننده بود و البته امیدوارم این حمایت ها عملیاتی گردد. زمان خیلی کمی در اختیار داریم و فضا، فضای المپیکی نیست. باید برنامه ریزی 4 ساله می کردیم، حالا 7-8 ماه فرصت داریم که اول باید سهمیه بگیریم که کار بسیار سختی است و بعد برای المپیک آماده شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2839

به "محمدی: دبیر مخالف برگزاری مسابقات باشگاه های جهان بود، ذینفع ها اصرار کردند، سطح لیگ داخلی ما از این مسابقات بالاتر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی: دبیر مخالف برگزاری مسابقات باشگاه های جهان بود، ذینفع ها اصرار کردند، سطح لیگ داخلی ما از این مسابقات بالاتر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید