مدل سازی ریاضی برای شناسایی و بهبود آسیب های ریه

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، مدل سازی ریاضی در این زمینه به طراحی سیستم جدیدی منجر شده که با دقت بالایی قادر به آنالیز این مساله است که ریه آسیب دیده با چه کیفیتی در حال اجرا وظایف خود است و آیا می تواند اکسیژن کافی را به جریان خون انسان تزریق کند یا خیر.

مدل سازی ریاضی برای شناسایی و بهبود آسیب های ریه

همچنین این سیستم برای برآورد دقیق آسیب های وارد شده به ریه بیماران قابل استفاده است. برای طراح مدل ریاضی مورد استفاده در این سیستم از صدهزار نمونه خون افراد مبتلا به جراحت ریه استفاده شده تا سطح اکسیژن در خون آنها با دقت برآورد گردد.

تا پیش از این روش های مورد استفاده به منظور آنالیز شدت جراحت های ریه دقت بالایی نداشتند، زیرا با استفاده از آنها اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در خون ممکن نبود ولی روش جدید که به انتقال موثر یا ای اس شهرت یافته با تحلیل ریاضی و رایانه ای دقیق آزمایش خون افراد می تواند داده های دقیقی را در خصوص جراحات ریه در اختیار پزشکان قرار دهد تا آنها تجویزهای موثری داشته باشند.

با استفاده از این روش میزان دقیق اکسیژن خون در صورت فعالیت ریه با حداکثر ظرفیت محاسبه شده و سپس معین می گردد آسیب ریه باعث چه میزان کاهش ورود اکسیژن به جریان خون شده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1280

به "مدل سازی ریاضی برای شناسایی و بهبود آسیب های ریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل سازی ریاضی برای شناسایی و بهبود آسیب های ریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید